Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Tak til en presset detailhandel"

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?

Af: Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Tirsdag den 12 maj 2020 kl. 11:20
I en tid hvor forbrugerne i høj grad benytter Internettet til alle indkøb, er der gode muligheder for at booste dit salg gennem social selling (salg gennem sociale medier).  ...
Læs hele indlægget her


Tak til en presset detailhandel

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Tirsdag den 31 marts 2020 kl. 08:24
Coronakrisen har for alvor ramt Danmark og forandret næsten alle dele af vores samfund. Dagligvarehandlen har vist sit værd og beroliget forbrugernes frygt for varemangel, men for spe...
Læs hele indlægget her


Skævvridning: Regeringens hjælpepakke vil øge butiksdøden i bymidterne

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Fredag den 27 marts 2020 kl. 09:05
Ufattelig mange brancher er økonomisk ramt af coronakrisen, og detailbranchen hører, ifølge en ny undersøgelse fra Dansk Erhverv, til blandt de hårdest ramte. ...
Læs hele indlægget her


Kære Mette F. & Co. Fortsæt ansvarligheden og luk nu resten af specialbutikkerne!

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Fredag den 20 marts 2020 kl. 09:04
Under dette ubegribelige udbrud af coronavirus, der har kastet landet ud i en krise af historiske dimensioner, har statsminister Mette Frederiksen og regeringen udvist både mod, ansvarlighed...
Læs hele indlægget her


Kære udlejere. Hold hånden under butikkerne - og jeres egen investering!

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Tirsdag den 17 marts 2020 kl. 09:33
Udviklingen i coronasmitten er alvorlig. Naturligvis først og fremmest for de mennesker, der direkte bliver ramt af sygdommen, og vi har alle et ansvar for at agere ansvarligt for at undg&a...
Læs hele indlægget her


Content Marketing: Sådan sælger du dit produkt – uden at sælge

Af: Thomas Bogh, Bonzer
Torsdag den 12 marts 2020 kl. 11:06
Content Marketing er et essentielt redskab i din værktøjskasse, hvis din butik eller webshop skal stå ud i mængden. Men hvad er content marketing? Og hvorfor b&osl...
Læs hele indlægget her


Hvilken rejse sendes dine kunder på? ...og hvem er rejseleder?

Af: Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Mandag den 9 marts 2020 kl. 15:04
 ”Kunden i centrum” – det har vi da? Har vi ikk´? Langt de fleste detailvirksomheder er startet med en ide! En ide om at kunne gøre noget markant bedre end...
Læs hele indlægget her


Styrk din virksomheds fysiske tilstedeværelse på den kommende messe

Af: Thomas Bogh, Bonzer
Torsdag den 13 februar 2020 kl. 10:03
Detailbranchen har været i en rivende udvikling i løbet af 00’erne, som vi netop har sagt farvel til. E-handlen er styrtet frem, og det får konsekvenser for store dele af...
Læs hele indlægget her


Nordisk brev til Vestager: Bedre forbrugersikkerhed i EU

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Tirsdag den 4 februar 2020 kl. 08:02
De nordiske handelsorganisationer har i et brev til Margrethe Vestager gjort det klart, at det skævvrider konkurrencen og skader forbrugersikkerheden, at handelsplatforme som Wish, Ali Expr...
Læs hele indlægget her


Trættende at ministeren gør detailansatte til laveste fællesnævner

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Mandag den 18 november 2019 kl. 11:35
Med jævne mellemrum popper detailbranchen op i debatten om arbejdsløsheden i Danmark. Og desværre ikke med udgangspunkt i situationen i detailbranchen selv, men derimod indenfor...
Læs hele indlægget her


5 råd der skaber tillid og salg i e-handel

Af: Thomas Bogh, Bonzer
Onsdag den 13 november 2019 kl. 09:49
Tillid er alfa-omega, når det kommer til e-handel. For at forvandle en besøgende til en fast kunde, kræver det, at de føler, at de kan stole på dig som forhandl...
Læs hele indlægget her


Den nye postaftale skaber bedre konkurrencevilkår for dansk detailhandel

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Mandag den 11 november 2019 kl. 09:52
Dansk detailhandel har længe været udsat for unfair konkurrence fra særligt asiatiske e-handelsvirksomheder, der har kunne sende varer til Danmark med meget store rabatter, men ...
Læs hele indlægget her


Brugen af sociale medier i en detailvirksomhed med flere lokationer

Af: Thomas Bogh, Bonzer
Torsdag den 19 september 2019 kl. 10:42
Sociale medier får hvert år større betydning for virksomheder og virksomhedernes digitale strategier. Sociale medier leverer nemlig målbare resultater i salg, leads og bra...
Læs hele indlægget her


Er din virksomheds hjemmeside tilgængelig?

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Torsdag den 5 september 2019 kl. 11:32
EU har med et nyt direktiv vedtaget, at virksomheder skal gøre deres produkter og tjenester tilgængelige for borgere med handicap inden juni 2025. Det vil eksempelvis sige, at synsha...
Læs hele indlægget her


BUTIKSDØD

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Fredag den 22 marts 2019 kl. 13:08
Flere butikker forsvinder fra gadebilledet og der er blevet sværere at få lejet lokalerne ud. Alt tyder på udviklingen vil fortsætte. Det er et billede på den h&arin...
Læs hele indlægget her


Iværksætteri: Vigtige faktorer i opstarten

Af: Thomas Bogh, Bonzer
Onsdag den 13 marts 2019 kl. 08:09
Som nystartet virksomhed så er en af de vigtigste ting, at man har styr på dilemmaet, om man selv skal klare opgaverne eller, om man skal outsource nogle af opgaverne. #BILLEDE1#...
Læs hele indlægget her


Momssnyd på platformenes markedspladser

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Fredag den 8 marts 2019 kl. 14:50
BBC har afsløret hvordan kinesiske forhandlere sælger til britiske forbrugere via Amazon og EBay uden at betale moms. Det er nemt, og det sker helt sikkert også fra andre platf...
Læs hele indlægget her


Falske likes og falske følgere er vildledning

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Torsdag den 1 november 2018 kl. 09:23
Bloggere og influenter har fået stor indflydelse de senere år. Det har fået flere virksomheder til at kontakte de mest populære bloggere for at bede dem anmelde deres produ...
Læs hele indlægget her


Urimelig konkurrence fra udenlandske netbutikker

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Fredag den 25 maj 2018 kl. 08:39
Læbestifter til 7 kroner. Bærbare PC’ere til 614 kroner og legetøjsdyr til 29 kr. Det er alt sammen eksempler på meget billige varer fra den populære hjemmesid...
Læs hele indlægget her


Længere reklamationsret vil give flere kasserede produkter

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Tirsdag den 15 maj 2018 kl. 12:21
Da jeg flyttede sidste år røg min gamle transportable AIWA FM radio med to kassettebåndoptagere også på genbrugsstationen. Jeg købte den af en ven, da jeg boe...
Læs hele indlægget her


Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?

Af: Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Onsdag den 2 maj 2018 kl. 08:56
Vi bliver hver dag mødt med mange digitale fagudtryk, såsom SEO, Usability, konverteringer osv. Alle sammen fagudtryk, der relaterer sig til den digitale verden. Spørgsm&a...
Læs hele indlægget her


Hvornår har du sidst sagt tak til en kunde?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Onsdag den 7 februar 2018 kl. 10:04
I Danmark bryster vi os af at være ret godt opdragede. Vi udviser både høflighed og taknemlighed. Det giver sig blandt andet til udtryk ved dagligdags sætninger, som &rdqu...
Læs hele indlægget her


Er din butik klar til detailhandlens digitale transformation?

Af: Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Mandag den 29 januar 2018 kl. 10:04
Den digitale udvikling går meget stærkt og det er vigtigere end nogensinde før, at detailhandlen følger med. Vi har gennem tiden været vidner til flere st&osl...
Læs hele indlægget her


Lad os nu bare holde Black Friday hele året!

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Tirsdag den 28 november 2017 kl. 09:19
#BILLEDE1# Årets mest omtalte handelsdag er nu et overstået kapitel. Og igen i år melder de kæder og webshops der valgte at gå med på shop-amok-dagen (og d...
Læs hele indlægget her


Talentudvikling starter med en stærk kultur!

Af: Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Torsdag den 26 oktober 2017 kl. 09:46
I disse år hvor detailhandlen er under kraftig forandring, er talentudvikling vigtigere end nogensinde før. Særligt i de store kæder, er der fokus på talentforl&osla...
Læs hele indlægget her


Discountkrigen raser- hvem mon overlever?

Af: Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Torsdag den 17 august 2017 kl. 10:48
Den danske supermarkedsbranche og i særdeleshed discountmarkedet, oplever i disse år en heftig konkurrence. Dette delvist på baggrund af forbrugernes øgede fokus på ...
Læs hele indlægget her


Identitetstyveri koster butikkerne penge og kalder på styrket indsats

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 9 august 2017 kl. 07:36
En af de historier, der har fyldt i denne sommer, er den stigende svindel ved nethandel. Det er ikke sjovt for de forbrugere, der går ud over, men har de betalt med dankort eller andet betal...
Læs hele indlægget her


Hvordan skal detailhandlen tiltrække fremtidens medarbejdere?

Af: Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Tirsdag den 16 maj 2017 kl. 07:56
Du skal ikke tænke selv- du skal bare ekspedere kunder! Sådan kunne man godt tro, at det lyder i flere danske detailbutikker, når en ny medarbejder bliver introduceret til...
Læs hele indlægget her


EU forslag om salgspligt truer danske butikker

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Tirsdag den 2 maj 2017 kl. 08:19
Den ansvarlige komité i Europa-Parlamentet stemte tirsdag ”ja” til et forslag til forordning om geoblocking. Forordningens formål er at gøre det lettere for forbrug...
Læs hele indlægget her


Big data – Hvad kan detailhandlen bruge det til?

Af: Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Torsdag den 16 marts 2017 kl. 10:30
Big data er det nye sort- i hvert fald hvis man følger udviklingen inden for detailhandlen. Men er dansk detailhandel klar til den teknologiske udvikling og har vi overhovedet kompetencerne...
Læs hele indlægget her


Kan man (over)leve uden en webshop?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Mandag den 13 marts 2017 kl. 09:44
Indkøbsmønstret er i disse år i voldsom forandring. Kommercialiseringen af internettet har skabt nye salgskanaler, brancheglidninger og -fremfor alt- en række nye onlinea...
Læs hele indlægget her


Skal en utilsigtet prisfejl kunne lukke en virksomhed?

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 15 februar 2017 kl. 21:46
Skal en utilsigtet prisfejl kunne lukke en virksomhed? Det kunne man foranlediges til at tro, da netbutikken TrendyLiving i sidste uge blev udsat for en shitstorm – indtil de fornuftige for...
Læs hele indlægget her


Detailhandlen bør enten supersize eller specialize for at klare fremtidens udfordringer

Af: Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Torsdag den 26 januar 2017 kl. 09:32
Hvis vi ser på den danske detailstruktur, så er den kendetegnet ved, at der er rigtig mange butikker i forhold til antallet af forbrugere- og der er ikke plads til dem alle sammen! ...
Læs hele indlægget her


Black Friday eller Crap Friday?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Fredag den 2 december 2016 kl. 13:00
De danske forbrugere har på få år taget den amerikanske shop-amokdag Black Friday til sig. Og derfor har en stor del af de danske butikker og webshops også satset stort p&a...
Læs hele indlægget her


Derfor er nyt lovforslag skidt nyt for detailhandlen

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Tirsdag den 15 november 2016 kl. 11:26
Jeg har lige været til foretræde for Folketingets erhvervsudvalg for at advare mod det nye forslag til erhvervslejelov L22, der vil gøre det lettere for udlejerne at gøre...
Læs hele indlægget her


Er dagligvarebutikkerne klar til den moderne convenience-forbruger?

Af: Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Torsdag den 10 november 2016 kl. 17:20
Convenience er et grundbegreb inden for dagligvarehandel. Begrebet er opstået i USA, og kan frit oversættes til: nemt, hurtigt og bekvemt. Convenience Stores eller ”næ...
Læs hele indlægget her


Hvordan sikrer vi uddannelsen af fremtidens e-købmænd?

Af: Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Tirsdag den 4 oktober 2016 kl. 16:01
Tallene taler for sig selv. Flere forbrugere vælger at handle på internettet - både hvad angår udvalgsvarer og dagligvarer. Med den stigende internethandel opstår sam...
Læs hele indlægget her


Den fysiske butik er slet ikke ved at dø – men den er udfordret

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Mandag den 19 september 2016 kl. 18:31
Sidste mandag var en travl arbejdsdag, der sluttede med et interview hos TV2 kl. 23.35. Anledningen var Dansk Erhvervs bemærkninger til nogle nye e-handelstal, der viste stor vækst i ...
Læs hele indlægget her


Dansk detailhandel udfordret af nye EU-forslag

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 14 september 2016 kl. 12:16
Hvis man krammer barnet for hårdt risikerer det at blive kvalt – selvom det sker af kærlighed. Det er den type kærlighed flere af EU-Kommissionens nye forslag udsætte...
Læs hele indlægget her


Returnering af brugte varer: Lever Forbrugerrådet i den virkelige verden?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Onsdag den 24 august 2016 kl. 08:41
For et par uger siden har Forbrugerrådet, i form af vicedirektør Vagn Jelsøe, været ude og kommentere på netbutikkernes stigende problemer med returnering af varer,...
Læs hele indlægget her


Derfor stiller nyt EU-forslag også kunderne ringere

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Torsdag den 30 juni 2016 kl. 08:50
EU-Kommissionens forslag om en pligt til at sælge online til forbrugere i hele EU er ikke kun skidt for butikkerne. Forbrugerne vil opleve forringelser og risikerer at få nogle kedeli...
Læs hele indlægget her


Salgspligt og geoblocking er dårligt nyt for dansk detailhandel

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Mandag den 27 juni 2016 kl. 10:37
EU-Kommissionen vil hjælpe e-handlen ved at tvinge netbutikker til at sælge til kunder i lande, hvor de selv har vurderet, at de IKKE kan tjene penge eller kan give god kundeservice. ...
Læs hele indlægget her


Derfor findes den optimale planlov ikke

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Onsdag den 22 juni 2016 kl. 11:30
Så blev der indgået forlig om planloven, der har stor betydning for både kunder, butikker og detaillandskabet i Danmark. Og fra erhvervs- og vækstministeren lyder der ...
Læs hele indlægget her


Video: Sådan skaber modebutik salg, branding og ”party i provinsen”

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Mandag den 11 april 2016 kl. 08:53
Her på detailfolk.dk har vi flere gange de sidste år fortalt historier om, hvordan de initiativrige søstre, der står bag modebutikken ”Anna & Søs” i...
Læs hele indlægget her


Når en dårlig oplevelse bliver til en shitstorm

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Tirsdag den 1 marts 2016 kl. 08:18
For 10 år siden sagde man, at en dårlig kundeoplevelse spredte sig til 10 personer i omgangskredsen. I dag sørger sociale medier for, at det kan blive til titusinder i lø...
Læs hele indlægget her


Opråb: Stå nu sammen om at gøre detail-uddannelsen mere sexet

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Onsdag den 10 februar 2016 kl. 09:04
Netop nu er jagten gået ind på at finde årets elever til de mange forskelligartede uddannelser, også i detailbranchen. Kampen om at tiltrække eleverne er hå...
Læs hele indlægget her


R.I.P. citybutikker i Kalundborg

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Mandag den 23 november 2015 kl. 09:22
Citybutikkerne har siden storcentrenes indtog i Danmark i 70’erne haft det svært, og den stigende e-handel og nye købemønstre blandt forbrugerne har ikke gjort det letter...
Læs hele indlægget her


Prisfejl skal ikke føre til økonomisk ruin

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Torsdag den 22 oktober 2015 kl. 12:06
Priserne skal være til at stole på og butikkerne skal ikke kunne spekulere i at angive forkerte priser. Men det skal være tilladt at fejle. Og prisfejl skal ikke kunne fø...
Læs hele indlægget her


Gratis returfragt ved e-handel måske på retur

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Torsdag den 24 september 2015 kl. 18:48
Konklusionen fra World Retail Congress 2015 var klar. Fremtidens detailhandel er omnichannel og troen på at nethandlen vil overtage de fysiske butikker er begravet. De fysiske butikker skal...
Læs hele indlægget her



”Hej og velkommen-manden” øger kundeoplevelsen

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Onsdag den 2 september 2015 kl. 18:30
Fra tid til anden skrives der i medierne triste historier om lavt serviceniveau grænsende til ligegyldighed rundt omkring i detailbutikkerne. Ofte et resultat af dårlig ledelse og kult...
Læs hele indlægget her


Lad markedet afgøre prisen - også ved e-handel

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Mandag den 24 august 2015 kl. 07:10
Nogle mener, at EU-Kommissionens plan for det digitale indre marked skal sikre, at forbrugerne kan købe til de samme priser i hele EU, hvis de handler på nettet. Men det vil få...
Læs hele indlægget her


Portræt af forbrugeren på nettet

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Tirsdag den 18 august 2015 kl. 18:25
Dansk Erhverv har gennemført en omfattende befolkningsundersøgelse for at afdække, hvordan den danske netforbruger anno 2015 ser ud. Det er der kommet både nogle overrask...
Læs hele indlægget her


Hvis bare alle danske butikker gjorde som Anna Jensen i Odder

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Fredag den 26 juni 2015 kl. 10:30
De danske butikker har haft hårde tider de seneste 6-7 år, og det går fortsat ikke så godt med at få vækst i omsætning og indtjening. Især de lokale...
Læs hele indlægget her


Det digitale indre marked – husk lige virkeligheden

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 6 maj 2015 kl. 08:31
6. maj offentliggør EU-Kommissionen sin strategi for det digitale indre marked. Det skal være lige så let at handle online som i den fysiske verden siger kommissærerne &n...
Læs hele indlægget her


Detailhandlen fortjener anerkendelse

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 4 marts 2015 kl. 07:52
Dansk detailhandel holder længe åbent, er til stede både på gågaden og på nettet og på faste såvel som mobile platforme. Udviklingen går st&a...
Læs hele indlægget her


Der er ikke brug for længere reklamationsret

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Torsdag den 12 februar 2015 kl. 13:53
Forbrugerrådet vil forlænge reklamationsretten, selvom der ikke er noget problem i den virkelige verden. Konsekvensen vil være bøvl og dyrere varer. I dag betyder rek...
Læs hele indlægget her


Derfor er gratis husleje en god investering!

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Mandag den 24 november 2014 kl. 11:07
Forleden kunne vi her på detailfolk.dk fortælle historien om en flok unge iværksættere, der havde fået en måneds gratis husleje på Fisketorvet til deres v...
Læs hele indlægget her


Fremtidens detailhandel er omnichannel

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 19 november 2014 kl. 13:07
Der tales meget om, at fremtidens detailhandel kun vil bestå af e-handel uden personlig kontakt mellem butik og kunde. Tendenserne peger dog ikke entydigt på, at dette er fremtiden. ...
Læs hele indlægget her


Jensens PR-bøf. Hvad kan man lære af den?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Tirsdag den 23 september 2014 kl. 08:20
Jensen’s Bøfhus er over en enkelt weekend endt i en pr-katastrofe af dimensioner. Siden Højesteret i fredags gav Jensen koncernen eneretten til at drive restaurations- og f&osl...
Læs hele indlægget her


Nej tak til 1800,- i kasseapparatet! Skrankepaveri eller blot tåbelighed bag disken?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Tirsdag den 3 juni 2014 kl. 10:25
For et par uger siden var jeg en torsdag til et møde i centrum af København, og da jeg havde et gaveindkøb, der begyndte at presse sig lidt på, lod jeg mig friste af sto...
Læs hele indlægget her


Hvad er der nu galt med nøgne elever?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Mandag den 28 april 2014 kl. 09:29
I Danmark er der generelt et stort behov for at få arbejdsgiverne til at oprette flere praktik- og elevpladser - også i detailbranchen. Mange virksomheder tager helt naturligt det s...
Læs hele indlægget her


Forbrugerne er hverken dumme eller svage

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Fredag den 14 februar 2014 kl. 14:21
Når virksomheder advarer om, at plastikposen kan være farlig eller beder deres kunder læse alenlange forretningsbetingelser, før de kan få lov til at købe no...
Læs hele indlægget her


Cross channel logik for viderekomne: Et gebyr på 30,- for at hente varen i butikken!

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Fredag den 31 januar 2014 kl. 09:41
Der er kamp om kunderne i disse år, og hele detailbranchen er i en omstillingsproces som aldrig før. Især de fysiske butikker må kæmpe hårdere og hårdere...
Læs hele indlægget her


Hvad kan vi danskere? Kun tage ved lære af Børsen…

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Onsdag den 8 januar 2014 kl. 11:39
Det er sjældent at se et medie lykkedes med store kampagnesatsninger, som det i den grad er lykkedes før Børsen i det forgangne år. En kombination af branding på...
Læs hele indlægget her


City-butikkerne tager livet af sig selv

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Tirsdag den 26 november 2013 kl. 09:14
Julemåneden er den vigtigste måned på året for stort set alle detailbutikker. Og salgsdagene fra lønnen går ind i november frem til d. 23/12 betyder knald elle...
Læs hele indlægget her


Behov for troværdig sladder på nettet

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Mandag den 11 november 2013 kl. 08:44
Over halvdelen af danskerne læser brugeranmeldelser på sider som Tripadvisor, Amazon og Trustpilot. Det viste Dansk Erhvervs analysenotat om danskernes syn på brugeranmeldelser ...
Læs hele indlægget her


Har politikerne glemt detailhandlen?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Tirsdag den 29 oktober 2013 kl. 15:14
Kampen om pladserne til de lokale byråd er nu i fuld gang. Valgmøderne er så småt i gang, lokalaviserne bugner af valgannoncer, og med weekendens plakatophængning ha...
Læs hele indlægget her


Sæt dog service på agendaen!

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Fredag den 30 august 2013 kl. 10:01
God service er et super effektivt konkurrenceparameter, og henover sommeren har debatten om serviceniveauet i den danske detailbranche raset i diverse medier, herunder på detailfolk.dk. Hold...
Læs hele indlægget her


Dårlig service i detailhandlen går to veje

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Onsdag den 7 august 2013 kl. 10:37
I den seneste tid har der været rettet et kritisk blik mod servicen i den danske detailhandel for at være for lav. Den skal tages alvorligt, men kan dog ikke stå alene. Der kan ...
Læs hele indlægget her


Rejsekortet kan lære af detailhandlen

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Fredag den 5 juli 2013 kl. 10:50
Rejsekortet bliver i disse dage kritiseret for uigennemsigtige priser og for at være svært at bruge. De ansvarlige kunne lære meget af detailhandlen. For nylig blev Dansk Er...
Læs hele indlægget her


Der er ikke fortrydelsesret i fysiske butikker

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Fredag den 7 juni 2013 kl. 10:23
Flere og flere danskere forsøger at bytte varer, de har brugt, selvom de ikke selv synes det er i orden. Samtidig ønsker Forbrugerrådet at der indføres fortrydelsesret ...
Læs hele indlægget her


Får DR mon provision for at anbefale forsikringer?

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Mandag den 3 juni 2013 kl. 11:03
Forestil dig, at din søn stolt kommer løbende med ordene ”se far!”. Han vil vise dig, hvor ren din iPhone er blevet. Og nu er den så drivvåd og virker ikke l&...
Læs hele indlægget her


Er det kunderne eller de butiksansatte der er mest sure?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Fredag den 3 maj 2013 kl. 11:32
Forestil dig følgende…: Du går ind i en butik. Ekspedienten kigger op, får øjenkontakt, smiler og siger; ”Hej og velkommen. Fedt at du gad besøge vore...
Læs hele indlægget her


Er amerikanske tilstande på vej til dansk detailhandel?

Af: Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Fredag den 12 april 2013 kl. 09:51
Vi danskere ryster som regel smilende på hovedet, når vi hører, at amerikanerne advarer mod at tørre hunden i mikroovnen eller at kaffen kan være varm. Men de ameri...
Læs hele indlægget her


Køber du selv dansk?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Torsdag den 17 januar 2013 kl. 11:31
Den seneste uge har vi oplevet en heftig debat, om hvorvidt produktion og udvalg af dagligvarer i højere grad vil komme fra udlandet på bekostning af varer fra danske producenter. ...
Læs hele indlægget her


Nye tider - Hvad ville Mads Skjern have gjort?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Fredag den 12 oktober 2012 kl. 10:09
I disse uger ruller Danmarks populæreste detail TV-serie, Matador, over skærmen. Vi følger detailmanden og iværksætteren Mads Skjerns hastige succes, og derouten for...
Læs hele indlægget her


Helle & Co….drop nu de afgifter og fokusér på danske detailarbejdspladser

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Fredag den 24 august 2012 kl. 10:16
Både den nuværende og tidligere regering har haft travlt på afgiftssiden og har søsat en række omdiskuterede afgifter som f.eks. fedtafgift og senest sukkerafgiften....
Læs hele indlægget her


Efteruddannelse… en nødvendig investering – specielt i krisetider

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Onsdag den 20 juni 2012 kl. 11:23
Uddannelse og adgang til uddannelse er fundamentet i vores samfund. Både når vi taler erhvervsfaglige uddannelser og længerevarende uddannelser. Men hvad sker der efter endt u...
Læs hele indlægget her


Kan vi redde de små butikker...eller vil de ikke reddes?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Onsdag den 9 maj 2012 kl. 12:06
Nye tal viser en trist udvikling for de mindre, selvstændige detailbutikker. Kapitalkæderne vinder frem, da de har bedre økonomisk polstring til at modstå krisetider, og s...
Læs hele indlægget her


Hvad er der nu galt med, at være ansat i Netto… eller være akademiker?

Af: Dennis Clausager, detailfolk.dk
Fredag den 27 april 2012 kl. 11:33
For nogle uger siden var der en debat i medierne om, hvorvidt akademikere skulle tvinges til at tage et job i Netto, og om konsekvensen af dette så var, at de ville stjæle jobs fra and...
Læs hele indlægget her








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD