Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Alle kender ROI, men har du fokus på ROE?"

- Morten Max, MAX - Retail Made Simple
Læs bloggen her

Dennis Clausager, detailfolk.dk



Dennis Clausager er stifter og ejer af detailfolk.dk. Er oprindeligt detailhandels-uddannet og siden hen Merkonom i markedsføring og organisation. Har i en lang detailkarriere haft stillinger som butikschef i blandt andet radiobranchen og sidenhen forskellige lederstillinger, blandt andet som kædechef i Telia, inden han i 2006 slog sig ned som selvstændig.

Dennis blogger om stort og småt i detailbranchen, og er ikke bleg for finde den udfordrende eller skarpe kuglepen frem når der skal skrives.

Læs flere indlæg fra denne blogger

Hvornår har du sidst sagt tak til en kunde?

Onsdag den 7 februar 2018 kl. 10:04

I Danmark bryster vi os af at være ret godt opdragede. Vi udviser både høflighed og taknemlighed. Det giver sig blandt andet til udtryk ved dagligdags sætninger, som ”tak for hjælpen” og ”tak for mad”, men hvornår har du egentlig sidst hørt en sælger eller salgsassistent i en butik sige ”tak”?

Serviceniveauet i Danmark er, med rette, temmelig ofte i skudlinjen. Det drejer sig ofte om forskellige parametre som velkomst, imødekommenhed, oprigtighed og behovsafdækning. Men lige så svært, som det åbenbart er, at efterleve de helt traditionelle service-dyder, lige så fjernt er det tilsyneladende for mange at udtrykke bare en smule oprigtig taknemlighed over, at nogen rent faktisk sikrer, at man kan få løn i næste måned.

I onlinebutikkerne kan de dog godt finde ud af det. Tak for ordren, tak for handlen og mange andre superlativer vælter frem i ”takke-pop-ups”, bekræftelsesmails og opfølgende ”vil du anbefale os” mails. Men hvorfor sker det ikke i de fysiske butikker?

Er det for poppet, lidt pinligt, eller hvad er årsagen til, at det sker meget sjældent?

Det burde ellers være ret nemt. Hvis du eller dit team mangler lidt inspiration, så prøv eventuelt at øve jer lidt på disse sætninger med en anelse indlevelse og smil i stemmen:

…Tak for dit køb – jeg er sikker på, at du bliver glad for den/det
…Tak fordi du handlede hos os i dag
…Tak for besøget (OGSÅ til dem der bare har ”oset”. De kommer jo igen efter en god oplevelse)
…Tak for at du kiggede ind – på gensyn

Så, det var jo egentlig ikke så svært? Nu kommer det svære: Du skal beslutte, om det skal være en del af den oplevelse, DU gerne vil give dine kunder fra nu af – god fornøjelse! Og sidst men ikke mindst:

TAK fordi du følger detailfolk.dk og læste dette indlæg : )

>> LÆS FLERE INDLÆG FRA DENNE BLOGGER
 



Del dette indlæg:




Kommentarer

Log ind her for at kommentere blog indlægget. Eller klik her for at oprette en profil






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD