Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Identitetstyveri koster butikkerne penge og kalder på styrket indsats"

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Dennis Clausager, detailfolk.dk



Dennis Clausager er stifter og ejer af detailfolk.dk. Er oprindeligt detailhandels-uddannet og siden hen Merkonom i markedsføring og organisation. Har i en lang detailkarriere haft stillinger som butikschef i blandt andet radiobranchen og sidenhen forskellige lederstillinger, blandt andet som kædechef i Telia, inden han i 2006 slog sig ned som selvstændig.

Dennis blogger om stort og småt i detailbranchen, og er ikke bleg for finde den udfordrende eller skarpe kuglepen frem når der skal skrives.

Læs flere indlæg fra denne blogger

Video: Sådan skaber modebutik salg, branding og ”party i provinsen”

Mandag den 11 april 2016 kl. 08:53

Her på detailfolk.dk har vi flere gange de sidste år fortalt historier om, hvordan de initiativrige søstre, der står bag modebutikken ”Anna & Søs” i Odder, med kreativitet og engagement har skabt liv i både butikken og byen.

Deres ”Anna & Søs modeshow” er vokset fra år til år og voksede for et par år siden ud af butikken og afholdes nu i idrætshallen Spektrum.

Nu hedder showet ”Anna & Søs MEGA modeshow” – og betegnelsen dækker til fulde. Det er ganske enkelt MEGA imponerede. Jeg havde fornøjelsen af at opleve showet i forrige uge, hvor 1000 (!) mennesker havde indløst billet til showet.

Alene når man læser indholdet og omfanget af showet kan man godt blive lidt forpustet, og det skal retfærdigvis nævnes, at det er Anna & Søs, der selv arrangerer hele showet, hvor de involverer en række butikker, hotel, og restauratører i byen. Alt sammen med Anna Jensen som bannerfører og projektleder.

Et show dette skal naturligvis altid opleves, men i mangel af bedre, skal jeg her blot nævne lidt highlights fra showet om aftenen samt dele af indholdet i goodiebags.
 

  • Konferencier Søren Pilmark, der sang velkomstsang, hvor alle sponsorer og partnere elegant blev nævnt
  • Gæsteoptræden af Christiane Schaumburg Müller, der præsenterede hendes lingeri-brand
  • Professionel lyd og av med to storskærme med dynamisk afvikling, hvor alle sponsorer og partnere blev profileret
  • Velafviklet modeshow med tøj fra diverse butikker OG arbejdsbeklædning fra Jelling maskinfabrik (!).
  • Der var konkurrencer, hvor man kunne vinde en ægte diamant, gavekort på 10.000 kroner og meget, meget mere.
  • Goodiebags med rabatkuponer til partnerbutikkerne, der selvfølgelig havde aftenåbent efter showet.
  • Et par jeans fra Bestseller til ALLE (!) deltagere.
  • After Party i et kæmpe telt bag Anna & Søs-butikken med 9 retter fra 9 forskellige lokale restauranter og cafeer i byen…og nå ja, i øvrigt inklusiv fri vin, øl, cocktails med mere, igen fra byens handelsliv og sponsorer.
  • Alle præmier, gaver, etc. skulle naturligvis hentes i butikkerne efter showet, så der blev skabt trafik til bymidten og butikkerne, der aktivt gik med i showet!

SE INTRO-SANGEN TIL SØS & ANNA MEGA: MODESHOW, HVOR SØREN PILMARK ELEGANT NÆVNER ALLE PARTNERE OG SPONSORER (Vi undskylder de lidt urolige billeder de første 25 sekunder)

 

Kunderne betaler blot 100 kroner for billetten, der naturligvis blev revet væk, og da billetterne blev frigivet fik Anna Jensen personligt over 4000 sms’er i løbet af dagen fra folk, der gerne ville sikre sig en billet….tankevækkende!

Så opsummeret; Anna & Søs formår, uden egen vinding på den korte bane (de tjener ikke en krone på showet, men bruger maaaaange timer på forberedelse), at samle mange kollegaer og restaurationsmiljøet i byen til en fælles ”byfest”, hvor det primære formål er at brande sig selv og indirekte handelslivet i byen.

Kan alle butikker eller byer gøre det samme? Næppe. Men med engagement, kreativitet og fremfor alt fællesskab kan danske fysiske butikker gøre en helt masse ting, som webshops ikke kan konkurrere med. Nemlig at iscenesætte og fremhæve den fysiske butiks største fordel: Personlige oplevelser og spille på ALLE kroppens sanser, uden undtagelse. Og det behøver naturligvis ikke at være på ”Anna & Søs” høje niveau i første omgang. De har jo også ”øvet sig” undervejs.

Så gør dig selv, din butik, din by og dine kunder en tjeneste: Find den kreative blok (og Google) frem – og lær af Anna & Søs og andre. Sæt et mål, tag ejerskab på projektet og find de kollegabutikker og øvrige partnere, der sammen med dig gerne vil sætte jer som værdiskabende fysiske butikker på landkortet igen.

God fornøjelse!
 



Del dette indlæg:




Kommentarer

Log ind her for at kommentere blog indlægget. Eller klik her for at oprette en profil






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD