Optikerkæde vil ruske op i branchen med Netflix-inspiration
Forbrugerne er klar til at købe briller på en anden måde, mener direktør, som nu præsenterer et koncept inspireret af Netflix.
De seneste år er abonnementsordninger begyndt at dukke op i flere forskellige brancher - lige fra dagligvarer til tv og beklædning.
Brillekæden CrossEyes er nu klar til at blive en del af trenden gennem konceptet Sæson, hvor kunderne kan skifte briller, når de har lyst.
Det skal være branchens svar på Netflix, lyder det fra direktøren i en pressemeddelelse.
- Sæson er en abonnementsordning helt uden binding eller skjulte gebyrer. Man kan kalde det et Netflix for briller. For et fast månedligt beløb lejer man en brille hos os, og den kan man skifte lige så ofte, man vil blandt alle briller i butikken, siger Søren Møller, administrerende direktør i CrossEyes.
- I brillebranchen bliver salget af briller gjort meget traditionelt, men samfundet udvikler sig, og det samme gør kundernes købsvaner og behov. Og det er det, vi tager konsekvensen af ved at tilbyde en, for brillebranchen, banebrydende løsning, fortsætter han.
Prisen for et abonnement starter ved 195 kroner om måneden for en enkeltstyrkebrille
Kundernes behov ændrer sig
Brillekæden kan mærke, at forbrugerne er klar til en ny måde at købe briller på.
- Vi forventer, at vi kan ruske lidt op i en ellers støvet og firkantet brillebranche. Og så er der ingen tvivl om, at Sæson især er til de forbrugere, som i forvejen kender til abonnementsordninger og har taget dem til sig, siger Søren Møller.
- Vi ser, at man streamer og kun betaler for det TV, man vil se. Der findes abonnementer på madudleveringer. Og nu tilbyder vi en lignende ordning som er unik for brillemarkedet, siger han.
CrossEyes blev grundlagt i 2010 og har i dag 10 danske butikker.
Tilbage i 2017 måtte virksomheden erklære sig selv konkurs og igennem en rekonstruktion, efter en satsning på det britiske marked slog fejl. Dengang talte Søren Møller om at nå 150 butikker, men siden er ambitionerne skruet gevaldigt ned.
LÆS OGSÅ: Efter flere års underskud: Brille-direktør er optimistisk
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops