Efter flere års underskud: Brille-direktør er optimistisk
FAKTA
Omsætning (mio. kr.) :
2018: 672
2017: 588
2016: 578
Driftsresultat:
2018: 7,8
2017: 73,8
2016: 92,9
Årets resultat:
2018: - 31,8
2017: - 83,7
2016: - 99,7
Kilde: Synsam Group Denmark, annual report 2018
Siden 2014 har brillekæde tabt omkring 300 millioner kroner. Men nu går udviklingen endelig den rigtige vej, lyder meldingen.
En rød stime er måske på vej til at blive brudt hos brillekæden Profil Optik, der er en del af koncernen Synsam Nordic Denmark.
Det skriver Finans.
De seneste sorte tal på bundlinjen skal man helt tilbage til 2013 for at finde, og siden er det samlede tab løbet op i godt 300 millioner kroner.
Men der er lys forude. I 2018 endte driftsresultatet i et lille plus og omsætningen gik markant frem. Derfor er den administrerende direktør, Tina Høyer Gaardsholt, som har arbejdet to år på at vende skuden, da også optimistisk.
- Vi vinder markedsandele og går frem. Der er flere forklaringer, men en af dem er, at vi har indført et Lifestyle-koncept, hvor kunderne køber en fuld pakke med mindst tre par briller til forskellige behov, en række fordele og betaling over en periode, siger Tina Høyer Gaardsholt til Finans.
- Vi tror på en løsning med tryghed, og hvor alle behov er dækket. Det er klart med til at løfte vores omsætning, fortsætter hun.
Profil Optik har 127 danske brillebutikker.
LÆS OGSÅ: Facebook bremser reklame fra brillekæde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter