Optikerkæde holder sig over to milliarder
En satsning på kundeoplevelsen har været med til at sikre en lille vækst på et ellers presset marked for briller og linser.
Flere store kæder af optikere presser i disse år markedet for briller og linser.
Alligevel formår Synoptik at at have så godt fat i de svagtseende forbrugere over hele Skandinavien, at forretningen kommer styrket ud af 2017.
Ifølge en pressemeddelelse fra Synoptik gik top- og bundlinjen nemlig frem for sjette år i træk. Omsætningen nåede med lille forbedring endnu en gang over på den gode side af 2 milliarder kroner, mens det samlede resultat endte på 198 millioner kroner.
Kundeoplevelsen er nøglen
Direktør Lars Tandrup, som har siddet et års tid på posten, forklarer regnskabet med Synoptiks forretningsmodel, hvor der bliver lagt vægt på at styrke “oplevelsen gennem hele kunderejsen.”
Blandt andet har Synoptik - ligesom konkurrenten Louis Nielsen - investeret i nyt optisk udstyr, så kunderne kan få et sundhedstjek i forbindelse med synsprøven.
- Vores 2017-resultat – og måden, vi er kommet ind i 2018 på – bekræfter mig i, at Synoptik kan komme rigtig langt med fokus på høj faglighed og personlig service, siger Lars Tandrup.
Synoptik har 102 danske butikker, og opererer også i Sverige, Norge og Grønland.
LÆS OGSÅ: Udenlandsk satsning koster dansk brillekæde en konkursbegæring
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter