Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Stor optikerkæde bejler til selvstændige butikker

Foto: PR-foto



Friday den 15 December 2017 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Den frivillige kæde Nyt Syn forsøger at lokke flere butikker i folden med en ny hvervekampagne. To nye er allerede kommet til.

At blive en del af en butikskæde opfattes af nogle selvstændige som at påføre sig en spændetrøje og give afkald på en identitet, der måske kan være opbygget gennem mange år.

Den opfattelse forsøger Nyt Syn at komme til livs med en ny hvevekampagne. Målet er at få endnu flere med i den frivillige kæde, som lige nu tæller 54 butikker i hele landet.

- Vi vil gerne afmystificere det at komme ind i Nyt Syn. Vi har kun to krav: Du skal sælge brilleglas fra Zeiss og der skal være et Zeiss Nyt Syn-logo på facaden, siger Ole Frydensbjerg, Nyt Syns bestyrrelsesformand, i en pressemeddelelse.

- Resten er op til den enkelte optiker, og vi giver nye medlemsbutikker mulighed for at bevare deres lokale identitet og fortsat selv frit vælge deres stelsortiment, fortsætter han.

Fokuseringen på selvstændige optikere har indtil nu resulteret i, at Nyt Syn blev udvidet med to nye butikker fra 1. december – Søren Frid Optique i Roskilde og Jesper’s Optik i Næstved.

Tegn på polarisering i optikerbranchen

Formand for Optikerforeningen, Per Michael Larsen, ser Nyt Syns vækststrategi som en naturlig konsekvens af den hårde konkurrence blandt de store kæder.

- At Nyt Syn målretter indsatsen på de uafhængige optikere kan vise sig at være en god ide, da de er karakteriseret af en høj selvstændighed, som er attraktiv for en frivillig kæde, siger Per Michael Larsen i pressemeddelelsen.

- Generelt oplever vi en tydelig polarisering i branchen, hvor nogle kun sælger produkter, mens andre også sælger en god oplevelse. Dette fokus på fagligheden, og hvordan man behandler kunden, bliver det vigtigste konkurrenceparameter i fremtiden, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Efter godt regnskab: Optikerkæde sigter efter milliarden



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD