Hårdtslående skurk fra 80’erne skal sælge briller
En af de kendte actionhelte fra 80’erne lægger ansigt til en ny kampagne for optikerkæde med flere danske butikker.
I boksefilmen Rocky IV spiller Dolph Lundgren det enorme brød Ivan Drago, som ender med at give helten Rocky Balboa voldsomt meget modstand i ringen.
Mere end 30 år efter filmens premiere er Dolph Lundgren nu trukket i mere afdæmpede gevandter - blazer og rullekrave - som kampagnemodel for den svenske optikerkæde Smarteyes. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
- Vi er meget stolte og glade for, at Dolph har valgt at samarbejde med os. Dolph er et stilikon med stor personlighed og høj genkendelse i vores målgruppe, siger Thomas Kusoffsky, administrerende direktør for Smarteyes.
- Derudover har han det godt med vores ambassadør Izabella Scorupco, og de formår begge at bære briller som mode-accessories, fortsætter han.
Modellen Izabella Scorupco har en fortid som Bond-babe i filmen GoldenEye og har siden 2014 samarbejdet med optikerkæden, der har 10 butikker i Danmark.
Smarteyes er ikke de første, som finder på at ansætte en stjerne med storhedstiden bag sig. Herhjemme lancerede teleselskabet 3 en stor kampagne med Baywatch-stjernen David Hasselhoff, som forsøgte at gøre danskerne klogere på at være “awesome.”
LÆS OGSÅ: Teleselskabet 3 hyrer kendt amerikansk skuespiller
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter