Netto lancerer usædvanlig kampagne
Normalt er det offentlige myndigheder, der tager sig af den slags kampagne, som Netto netop har søsat for at bekæmpe et alvorligt problem.
Det skal ikke være muligt for unge, som ikke er gamle nok, at købe tobak og alkohol. Det mener Netto, som derfor har startet en ny kampagne, der skal skabe en ny ID-kultur. Det skriver Netto i en pressemeddelelse.
Kampagnen retter sig mod samtlige medarbejdere og Nettos kunder, så det bliver en mere naturlig del af købssituationen at spørge om ID.
- Stikprøver viser, at samtlige butikskæder i detailhandlen har udfordringer med at håndhæve loven om tjek af ID ved køb af tobak og alkohol. Desværre også Netto, skriver Netto i pressemeddelelsen.
Større forståelse for ID-tjek
Formålet med kampagnen, som går under navnet TJEK!, er at skabe en fælles forståelse for, hvorfor spørgsmålet om ID bliver stillet.
- Vi ønsker at bidrage til en ny ID-kultur i Danmark. TJEK! skal på den ene side gøre Nettos medarbejdere bedre rustet til at spørge hver gang, de er det mindste i tvivl om alder. På den anden side skal den skabe forståelse blandt kunderne for, hvorfor de bliver stillet spørgsmålet om ID, siger Landedirektør i Netto, Brian Seemann Broe, i pressemeddelelsen.
Ny online-test
Første del af kampagnen går ud på, at Netto inviterer kunderne med om bag kassen til at gætte en alder. Det gør Netto via en online-test, hvor man ser billeder af unge danskere i forskellige aldre, som man skal prøve at gætte den præcise alder på.
Testen skal gerne illustrere, at det er svært at gætte unge menneskers alder. Testen findes på www.netto.dk/tjek.
LÆS OGSÅ: Ny landedirektør i Netto Tyskland startede som butiksassistent
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter