Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Lad os nu bare holde Black Friday hele året!"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Netto lancerer usædvanlig kampagne

Foto: Netto



Fredag den 13 oktober 2017 kl. 09:09 af: Lise Møller Schilder - 1

Normalt er det offentlige myndigheder, der tager sig af den slags kampagne, som Netto netop har søsat for at bekæmpe et alvorligt problem.

Det skal ikke være muligt for unge, som ikke er gamle nok, at købe tobak og alkohol. Det mener Netto, som derfor har startet en ny kampagne, der skal skabe en ny ID-kultur. Det skriver Netto i en pressemeddelelse.

Kampagnen retter sig mod samtlige medarbejdere og Nettos kunder, så det bliver en mere naturlig del af købssituationen at spørge om ID.

- Stikprøver viser, at samtlige butikskæder i detailhandlen har udfordringer med at håndhæve loven om tjek af ID ved køb af tobak og alkohol. Desværre også Netto, skriver Netto i pressemeddelelsen.

Større forståelse for ID-tjek

Formålet med kampagnen, som går under navnet TJEK!, er at skabe en fælles forståelse for, hvorfor spørgsmålet om ID bliver stillet.

- Vi ønsker at bidrage til en ny ID-kultur i Danmark. TJEK! skal på den ene side gøre Nettos medarbejdere bedre rustet til at spørge hver gang, de er det mindste i tvivl om alder. På den anden side skal den skabe forståelse blandt kunderne for, hvorfor de bliver stillet spørgsmålet om ID, siger Landedirektør i Netto, Brian Seemann Broe, i pressemeddelelsen.

Ny online-test

Første del af kampagnen går ud på, at Netto inviterer kunderne med om bag kassen til at gætte en alder. Det gør Netto via en online-test, hvor man ser billeder af unge danskere i forskellige aldre, som man skal prøve at gætte den præcise alder på.

Testen skal gerne illustrere, at det er svært at gætte unge menneskers alder. Testen findes på www.netto.dk/tjek.

 LÆS OGSÅ: Ny landedirektør i Netto Tyskland startede som butiksassistent



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (1) har kommenteret



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Jette Schou


16-10-2017 16:09

SMUKT

Jeg syntes det er godt at Netto tage ansvar, lad os håbe andre butikker tør det samme.

 

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD