Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Optikerkæde satser millioner på ny service

Foto: detailfolk.dk



Friday den 23 June 2017 kl. 11:35 af: Kristian Holgersen

Briller og kontaktlinser er ikke nok for optikerkæden Louis Nielsen, som investerer et tocifret millionbeløb i ny teknologi.

Med en ny satsning vil optikerkæden Louis Nielsen sætte mere fokus på kundernes synshelbred og tilbyde tjek af en række sygdomme. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Louis Nielsen har derfor investeret et tocifret millionbeløb i ny teknologi, som kommer ud til alle kædens 75 butikker i løbet af sommeren. Der er tale om en såkaldt Visual Field Screener-maskine, som blandt andet kan afsløre øjensygdommen grøn stær og tilfælde af hjernetumorer.

- Over de seneste år har vi i Louis Nielsen fokuseret rigtig meget på vores sundhedsarbejde, hvor vi i forbindelse med vores synstests bl.a. foretager de såkaldte fundus-screeninger, som af og til kan afsløre alvorlige sygdomme tidligt, der ellers først ville være opdaget senere, siger administrerende direktør i Louis Nielsen, Mads Nygaard, i pressemeddelelsen.

- Vi ved, at det er noget, kunderne i stigende grad efterspørger, og derfor investerer vi nu i nyt udstyr til alle vores butikker, fortsætter han.

Direktør: Derfor gør vi det

Konkurrencen er lige nu hård på brillemarkedet. Men baggrunden for den nye satsning er ikke udelukkende økonomisk, lyder det fra Louis Nielsens direktør.

- Denne opgradering af vores teknologi er i langt højere grad drevet af et ufravigeligt kundeansvar end af et omsætningsbehov. Naturligvis håber vi på, at det ikke bliver en dårlig forretning for os, men først og fremmest er vi faktisk nødt til at gøre det, fordi vi skal løfte vores ansvar som markedsleder i Danmark, siger Mads Nygaard.

- Når man repræsenterer den største portion af markedsandelene er man også forpligtet til at drive branchen et endnu bedre sted hen, og det gør man kun ved at give kunderne endnu bedre produkter og services, afslutter han.

LÆS OGSÅ: Optikerkæde ansætter nøglemedarbejder



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD