Optikerkæde satser millioner på ny service
Briller og kontaktlinser er ikke nok for optikerkæden Louis Nielsen, som investerer et tocifret millionbeløb i ny teknologi.
Med en ny satsning vil optikerkæden Louis Nielsen sætte mere fokus på kundernes synshelbred og tilbyde tjek af en række sygdomme. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Louis Nielsen har derfor investeret et tocifret millionbeløb i ny teknologi, som kommer ud til alle kædens 75 butikker i løbet af sommeren. Der er tale om en såkaldt Visual Field Screener-maskine, som blandt andet kan afsløre øjensygdommen grøn stær og tilfælde af hjernetumorer.
- Over de seneste år har vi i Louis Nielsen fokuseret rigtig meget på vores sundhedsarbejde, hvor vi i forbindelse med vores synstests bl.a. foretager de såkaldte fundus-screeninger, som af og til kan afsløre alvorlige sygdomme tidligt, der ellers først ville være opdaget senere, siger administrerende direktør i Louis Nielsen, Mads Nygaard, i pressemeddelelsen.
- Vi ved, at det er noget, kunderne i stigende grad efterspørger, og derfor investerer vi nu i nyt udstyr til alle vores butikker, fortsætter han.
Direktør: Derfor gør vi det
Konkurrencen er lige nu hård på brillemarkedet. Men baggrunden for den nye satsning er ikke udelukkende økonomisk, lyder det fra Louis Nielsens direktør.
- Denne opgradering af vores teknologi er i langt højere grad drevet af et ufravigeligt kundeansvar end af et omsætningsbehov. Naturligvis håber vi på, at det ikke bliver en dårlig forretning for os, men først og fremmest er vi faktisk nødt til at gøre det, fordi vi skal løfte vores ansvar som markedsleder i Danmark, siger Mads Nygaard.
- Når man repræsenterer den største portion af markedsandelene er man også forpligtet til at drive branchen et endnu bedre sted hen, og det gør man kun ved at give kunderne endnu bedre produkter og services, afslutter han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter