Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Brillekæde opgiver målsætning: Konkurrenterne går benhårdt efter os

Foto: Smarteyes



Thursday den 27 October 2016 kl. 10:10 - Kilde: Børsen

Efter hård konkurrence må svensk brillekæde droppe sin målsætning om 50 danske butikker. Direktøren stopper samtidig.

Da den svenske brillekæde Smarteyes åbnede sine første danske butikker i 2013, var de høje ambitioner ikke til at tage fejl af. Inden for fire år ville kæden have 50 butikker over hele landet og dermed være den næststørste spiller på brillemarkedet.

Men sådan kommer det ikke til at gå, skriver Børsen.

I stedet for at ekspandere vil den svenske kæde koncentrere sig om sine 15 eksisterende butikker og konsolidere dem på det danske marked. Samtidig retter direktøren en hård kritik mod en af konkurrenterne.

Kritikken går på, at Smarteyes har haft svært ved at skaffe personale, fordi  brillekæden Louis Nielsen har støvsuget markedet for optikere ved at lokke dem med højere løn. Til Børsen afviser Louis Nielsen dog beskyldningerne.

LÆS OGSÅ: ’Lille’ brillekæde vil have 150 butikker

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD