Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Always on – ja selvfølgelig!"

- Jens Thrane-Møller, Marketsquare
Læs bloggen her

Brillekæde opgiver målsætning: Konkurrenterne går benhårdt efter os

Foto: Smarteyes



Torsdag den 27 oktober 2016 kl. 10:10 - Kilde: Børsen - 0

Efter hård konkurrence må svensk brillekæde droppe sin målsætning om 50 danske butikker. Direktøren stopper samtidig.

Da den svenske brillekæde Smarteyes åbnede sine første danske butikker i 2013, var de høje ambitioner ikke til at tage fejl af. Inden for fire år ville kæden have 50 butikker over hele landet og dermed være den næststørste spiller på brillemarkedet.

Men sådan kommer det ikke til at gå, skriver Børsen.

I stedet for at ekspandere vil den svenske kæde koncentrere sig om sine 15 eksisterende butikker og konsolidere dem på det danske marked. Samtidig retter direktøren en hård kritik mod en af konkurrenterne.

Kritikken går på, at Smarteyes har haft svært ved at skaffe personale, fordi  brillekæden Louis Nielsen har støvsuget markedet for optikere ved at lokke dem med højere løn. Til Børsen afviser Louis Nielsen dog beskyldningerne.

LÆS OGSÅ: ’Lille’ brillekæde vil have 150 butikker

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD