Brillekæde opgiver målsætning: Konkurrenterne går benhårdt efter os
Efter hård konkurrence må svensk brillekæde droppe sin målsætning om 50 danske butikker. Direktøren stopper samtidig.
Da den svenske brillekæde Smarteyes åbnede sine første danske butikker i 2013, var de høje ambitioner ikke til at tage fejl af. Inden for fire år ville kæden have 50 butikker over hele landet og dermed være den næststørste spiller på brillemarkedet.
Men sådan kommer det ikke til at gå, skriver Børsen.
I stedet for at ekspandere vil den svenske kæde koncentrere sig om sine 15 eksisterende butikker og konsolidere dem på det danske marked. Samtidig retter direktøren en hård kritik mod en af konkurrenterne.
Kritikken går på, at Smarteyes har haft svært ved at skaffe personale, fordi brillekæden Louis Nielsen har støvsuget markedet for optikere ved at lokke dem med højere løn. Til Børsen afviser Louis Nielsen dog beskyldningerne.
LÆS OGSÅ: ’Lille’ brillekæde vil have 150 butikker
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter