Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

’Lille’ brillekæde vil have 150 butikker

Når året er omme, skal der gerne være 40 Crosseyes-butikker i Danmark og Storbritannien
Foto: CrossEyes



Wednesday den 27 April 2016 kl. 10:09 - Kilde: Børsen

Ambitionerne er enorme hos brillekæden Crosseyes, som åbnede sin første butik i Aarhus i 2010. En kapitalindsprøjtning luner godt.

Der er i den grad fart over feltet hos brillekæden Crosseyes, som i år tredobler antallet af butikker til 40.

Det skriver dagbladet Børsen.

Trofaste læsere her på detailfolk.dk nikker måske genkendende til Crosseyes, som slog dørene op til den første butik i Aarhus i 2010, og som sælger modebriller til overskuelige priser.

Stifteren Søren Møller og hans hurtigtvoksende brillekæde får nu en kapitalindsprøjtning, eftersom Vækstfonden satser et tocifret millionbeløb på Crosseyes, der i fjor fordoblede antallet af butikker og i år kommer tæt på en tredobling, så der i alt er 40 Crosseyes-butikker i Danmark og Storbritannien.

LÆS OGSÅ: Ambitiøs optikerkæde vil ekspandere og udfordre branchen

'En voldsom opgave'

Planen for, hvordan franchisekæden i løbet af de kommende år når op på 150 butikker, eller ti gange så mange som i dag, ligger allerede klar.

- Crosseyes er vokset kraftigt og har bevist, at konceptet kan skaleres. Så vi tror på det. Når vi går ind, så skal vi kunne se potentialet til en tidobling af værdien i den tid, vi er med, og det er typisk tre-fem år. Det er ikke altid, det lykkes. Så det er en voldsom opgave, Søren Møller som hovedaktionær har. Men lykkes det, så ender selskabet på forsiden af din avis, når vi exit’er, siger partner Jacob Fuhr Hansen, Vækstfondens ventureafdeling, VF Venture, til Børsen.

LÆS OGSÅ: Dansk optikersucces varsler ambitiøs ekspansion i udlandet

Lille overskud

Søren Møller har udviklet sit koncept i forsøget på at udfordre den etablerede branche. Kæden kører med et fast pris-koncept, så kunden kender prisen på sine nye briller fra start til slut. Indtil videre ligger omsætningen blot på 10-20 millioner kroner.

- Vores regnskab for 2015 – som snart offentliggøres – bliver heller ikke med imponerende, store tal. Vi får omkring 0,6 millioner kroner på bundlinjen, men har også investeret i udvidelse af butiksantal, lager, produktudvikling osv. Nu skal vi geare op, siger Søren Møller til Børsen.

Vækstfonden har efter sit millionindskud en ejerandel på omkring 30 procent af Crosseyes, mens stifter Søren Møller har resten.

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD