Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Konkurrencen øges på det danske brillemarked

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 19 September 2013 kl. 09:07 - Kilde: Berlingske Business

Flere spillere og et øget discountfokus fra forbrugerne har skærpet konkurrencen på brillemarkedet. Konkurrencen kan dog stadig blive bedre, vurderer flere.

De danske forbrugere vil have billige briller.

Derfor kigger de i langt højere grad mod udlandet, mens en discountkæde som Louis Nielsen har brugt den øgede prisbevidsthed til at øge antallet af butikker. Det har skærpet konkurrencen på det danske brillemarked, skriver Berlingske Business. Samtidig har den svenske kæde Smarteyes meldt sin ankomst i Danmark med en ambition om at nå op på 45 butikker.

LÆS OGSÅ: Ny optikerkæde melder sin ankomst i Danmark

Hos Profiloptik har den skærpede konkurrence betydet, at man har måtte reducere antallet af medarbejdere, mens Synoptik har valgt at sænke sine priser. Alligvel mener både Forbrugerrådet og flere politikere, at konkurrencen fortsat er for lav på det danske brillemarked. De henviser til en undersøgelse foretaget af Dagbladet Politiken, der viser, at de danske priser på briller er for høje.

LÆS OGSÅ: Brillekæde skifter navn og koncept 

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD