Optikerkæde i fremgang trods øget konkurrence
Der er kamp om kunderne på det danske optikermarked. På trods af det, har en stor kæde netop fremlagt et regnskab, der viser stor fremgang.
Det går godt for Synoptik.
På et konkurrencepæget optikermarked har Synoptik netop fremlagt et årsregnskab for 2012 med et overskud på 95 millioner kroner. Det er næsten en tredobling i forhold til resultatet i 2011. Samtidig er omsætningen steget med 11 procent, skriver Børsen.
LÆS OGSÅ: Brillekæde skifter navn og koncept
Det står i kontrast til de seneste års resultater, der har været mindre gode. Det gode resultat er derfor heller ikke noget, der får ledelsen til at løfte armene over hovedet i vild jubel. Adm. direktør i Synoptik Claus Winberg kalder i Børsen resultatet for acceptabelt.
Regnskabet dækker Synoptiks aktiviteter i både Norge, Sverige og Danmark.
LÆS OGSÅ: Optiker bruger skandalekamp i annonce
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter