Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Brillekæde skifter navn og koncept

Hos Profil Optik er man ikke bange for, at Nyt Syns nye tyske samarbejde betyder, at flere optikere vil skifte til den frivillige kæde.
Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 19 March 2013 kl. 09:16 - Kilde: Børsen.dk

En dansk brillekæde får tysk samarbejdspartner. Det betyder nyt navn og koncept til kædens butikker.

Der er nyt navn og koncept på vej til 63 af landets optikerbutikker.

Den frivillige kæde Nyt Syn får den tyske brilleglas-producent Carl Zeiss som ny strategisk partner, skriver Børsen.

Den adm. direktør Tom Skovbon er glad for udsigten til det nye samarbejde og forudser, at det kan få konkurrenter i de kapitalejede kæder til at skifte kæde.

LÆS OGSÅ: Optiker vil hente nye ledere fra detailhandlen

Det afviser man dog hos Profil Optik, der tidligere har overtaget 25 af Nyt Syns butikker.

Det er selvstændige optikere, der ejer Nyt Syn-butikkerne, og det ændrer det nye samarbejde ikke ved. Det nye partnerskab skal officielt vedtages på en generalforsamling den 7. april. 

Link til artikel på Børsen.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD