Optiker bruger skandalekamp i annonce
En optikerkæde tænkte lynhurtigt og fik på kort tid brugt en af ugens mest omdiskuterede fodboldkampe i deres reklame.
'Sku' ha' gået til Louis Nielsen, Adriano'. Den sætning med tilhørende billede af den brasilianske fodboldspiller Adriono prydede reklamesider i blandt andet BT, 24timer og MetroXpress igår.
De fleste danskere kender den velkendte reklamesætning 'Sku' ha' gået til Louis Nielsen' og forbinder den med personer, der i den grad trænger til briller, og det benyttede optikerkæden Louis Nielsen sig af.
Hurtig indskydelse
Optakten var en skandalekamp mellem FC Nordsjælland og det ungarske hold FC Shakhtar Donetsk i Parken. Her brød FC Shakhtar Donetsk's Adriano alle regler for Fair Play, ved at udnytte et dommerkast til at score det meget omdiskuterede mål. Klip fra kampen går nu rundt verden over, og målet blev altså også afsæt til en kreativ annonce hos Louis Nielsen.
- Det var en kombination af en pludselig indskydelse oven på den meget omtalte episode og så det forhold, at det er lidt en koncern-tradition. Vi er en del af verdens største privatejede optikerkæde, Specsavers, som har en tradition for at dyrke den slags, siger Tino Pedersen, der er Head of Communications hos Louis Nielsen til Huset Markedsføring.
Louis Nielsen lavede en lignende reklame, da man ved OL i London ved en fejl viste det Sydkoreanske flag i stedet for det Nordkoreanske ved en fodboldkamp, skriver Huset Markedsføring.
LÆS OGSÅ: Facebook-furore om Netto-kampagne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter