Firma bag reklameaviser glæder sig over 'nej tak-skilte'
Det kan lyde mystisk, men hos firmaet bag Coops reklameaviser glæder man sig over de mange 'reklamer - nej tak' - skilte. Læs hvorfor.
Mere end 700.000 danskere siger nu nej tak til reklamer, og den udvikling bliver overraskende nok hilst velkommen af et af bureauerne bag reklamekatalogerne. Det skriver Huset Markedsføring.
Direktøren i bureauet Republica, der blandt andet står bag Coops reklameaviser, Kenneth Pedersen henviser i Huset Markedsføring til analyser, der viser, at man i halvdelen af de hustande, der stadig modtager reklamer, ikke læser dem, men blot smider dem ud. Af samme grund opfordrer den administrerende direktør til at flere danskere siger fra overfor reklamerne.
- Det vil være en fordel for alle parter. Ude i hjemmene slipper man for den tunge vej til skraldespanden, og detailhandelen sparer at trykke og distribuere reklameaviser til den uvillige del af målgruppen. Penge som i stedet kunne bruges på at lave ekstra gode reklameaviser til de forbrugere, som rent faktisk gerne vil have dem, siger han til Huset Markedsføring.
(Huset Markedsføring)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter