Brillebutik lokker med jazz og kaffe frem for tilbud
Mens store brillekæder slås med velkendte våben som lave priser og slagtilbud, bruger Københavnsk brillebutik jazz og espresso til at vinde kampen om kunderne.
På Købmagergade i centrum af København brager tilbudsskiltene frem i vinduerne hos Profil Optik, Thiele, Louis Nielsen og Synoptik, der alle slås om at blive set af danskere med dårlige øjne på den travle handelsgade.
Bevæger man sig over på den parallelle gade Fiolstræde, finder man brillebutikken Fiol Optik, der i stedet for at lokke kunderne med gule skilte og knaldtilbud, lader tonerne af jazz og duften af friskbrygget kaffe trække kunderne indenfor.
- Siden jeg overtog butikken for tre år siden, har strategien været at være anderledes og turde give oplevelser til kunden. Briller er for længst blevet et accessory, og folk søger efter kvalitetsting. De vil have noget specielt, ikke kendte mærkevarer, siger optiker Brian Rindom Larsen i en udtalelse.
Den anderledes markedsføring lokker blandt andet en del musikere til, og butikken har kunder som Michael Carøe, Niels Lan Doky, bluesmusiker John Spencer og Kim Kix fra bandet Powersolo.
Byt musik til briller
Den øgede interesse fra musikere skyldes blandt andet, at kunstnere, som har lavet noget musik, som Brian Rindom Larsen kan lide, får brillerne til halv pris, hvis de donerer noget til en af papkasserne med cd’er og plader, der står i butikken.
- Målet er at støtte den danske musikscene og blive et fast sight under den københavnske jazzfestival. Folk er faktisk begyndt at komme langvejs fra for at opleve stemningen og købe briller. Jeg har kunder, der rejser hertil fra hele Danmark for at se på briller og udenlandske turister, der køber noget for at få en plade med som souvenir. Selv i Nordjylland har jeg faste kunder, siger Brian Rindom Larsen.
Fiol Optik fører moderne danske brillemærker, men gør ellers en dyd ud af at opdyrke nicherne inden for briller.
LÆS OGSÅ: Ambitiøs optikerkæde vil fordoble antallet af butikker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter