Ambitiøs optikerkæde vil fordoble antallet af butikker
2015 byder på en fordobling af butiksantallet for den danske iværksættersucces CrossEyes, der også vil udvide uden for landets grænser.
CrossEyes' syv butikker skal i 2015 blive til 14.
Det slår direktør Søren Møller fast over for detailfolk.dk. Allerede på fredag slår den næste butik dørene op, ligesom foråret også byder på butiksåbninger i Randers, Ringsted og Silkeborg. Også i London, hvor kæden allerede er til stede, åbner der endnu en butik i foråret.
- Vi har haft is i maven sidste år og haft fokus på driften fremfor nye butiksåbninger, men nu er tiden igen kommet til et ryk fremad. Vi har haft stor fokus på at finde profiler indenfor optik og retail til vores nye butikker – og det mener vi er lykkedes til UG, siger Søren Møller.
Vil ændre brillebranchen
Søren Møller stiftede selv kæden i 2010 uden forudgående optiker- eller detailuddannelse, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Iværksættersucces: Fra god idé til seks butikker på tre år
De første butikker kom hurtigt til, mens der det seneste år har været mere fokus på driften.
- Vi tror på organisk vækst, mund til mund er vores skarpeste markedsføringsmiddel. Vi har fra start af haft et mål om at ændre brillebranchen. Et mål om at vise, at man sagtens kan få sublim service, høj kvalitet, fedt og nyskabende design til en knivskarp pris. De nøgleord er grunden til at vi vokser og æder os roligt ind på markedet, forklarer Søren Møller.
Ideen bag CrossEyes er at sælge modebriller til overskuelige priser. CrossEyes kører derfor efter et koncept, hvor alle stel koster det samme, og prisen kun varierer alt efter styrke. Både glas og slibninger er inkluderet i prisen, der står printet med store bogstaver på væggen, så der ingen overraskelser er, når kunden skal betale.
- Vi har ingen interesse i at deltage i kampagne ræset med aldersrabat, to for en osv. Det er ikke vores stil. Hos os ved du hvad du får og der ingen ubehagelige overraskelser. Vi har taget de klassiske detail dyder som service og nærhed og udviklet på dem. Vi har pakket dem ind i et koncept, hvor der er plads til personlighed og tid til service, siger Søren Møller.
Alle butikker i CrossEyes er drevet på franchisebasis.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter