Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Dagens retail-ligning: VM = UX+UI IRL"

- Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder
Læs bloggen her

Ambitiøs optikerkæde vil fordoble antallet af butikker

Foto: CrossEyes



Onsdag den 25 februar 2015 kl. 05:50 af: Freja Thorbech - 0

2015 byder på en fordobling af butiksantallet for den danske iværksættersucces CrossEyes, der også vil udvide uden for landets grænser.

CrossEyes' syv butikker skal i 2015 blive til 14.

Det slår direktør Søren Møller fast over for detailfolk.dk. Allerede på fredag slår den næste butik dørene op, ligesom foråret også byder på butiksåbninger i Randers, Ringsted og Silkeborg. Også i London, hvor kæden allerede er til stede, åbner der endnu en butik i foråret.

- Vi har haft is i maven sidste år og haft fokus på driften fremfor nye butiksåbninger, men nu er tiden igen kommet til et ryk fremad. Vi har haft stor fokus på at finde profiler indenfor optik og retail til vores nye butikker – og det mener vi er lykkedes til UG, siger Søren Møller.

Vil ændre brillebranchen

Søren Møller stiftede selv kæden i 2010 uden forudgående optiker- eller detailuddannelse, som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk. 

LÆS OGSÅ: Iværksættersucces: Fra god idé til seks butikker på tre år

De første butikker kom hurtigt til, mens der det seneste år har været mere fokus på driften.

- Vi tror på organisk vækst, mund til mund er vores skarpeste markedsføringsmiddel. Vi har fra start af haft et mål om at ændre brillebranchen. Et mål om at vise, at man sagtens kan få sublim service, høj kvalitet, fedt og nyskabende design til en knivskarp pris. De nøgleord er grunden til at vi vokser og æder os roligt ind på markedet, forklarer Søren Møller.

Ideen bag CrossEyes er at sælge modebriller til overskuelige priser. CrossEyes kører derfor efter et koncept, hvor alle stel koster det samme, og prisen kun varierer alt efter styrke. Både glas og slibninger er inkluderet i prisen, der står printet med store bogstaver på væggen, så der ingen overraskelser er, når kunden skal betale.

- Vi har ingen interesse i at deltage i kampagne ræset med aldersrabat, to for en osv. Det er ikke vores stil. Hos os ved du hvad du får og der ingen ubehagelige overraskelser. Vi har taget de klassiske detail dyder som service og nærhed og udviklet på dem. Vi har pakket dem ind i et koncept, hvor der er plads til personlighed og tid til service, siger Søren Møller.

Alle butikker i CrossEyes er drevet på franchisebasis.

LÆS OGSÅ: Optikerkæde lancerer ny strategi



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD