Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Øget interesse for franchise

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 10 October 2013 kl. 14:20 af: Dennis Clausager

Efter at krisen satte en dæmper på iværksættertrangen, melder franchiseportalen Chain Index nu om stigende interesse for at blive franchisetager.

Da krisen gjorde sit indtog, betød det lavere interesse for at blive selvstændig, og dermed dalede antallet af potentielle franchisetagere også. Men den udvikling er ifølge franchiseportalen Chain Index nu ved at vende.

Profil sikrer konceptmatch

Chain Index tilbyder potentielle franchisetagere at oprette en profil, der skal gøre det lettere for både de kommende franchisetagere og for franchisegiverne at finde frem til hinanden. 

Ved oprettelsen af en personprofil registreres og kategoriseres de potentielle nye franchisetagere, hvorefter de bliver personligt kontaktet af Chain Index. Her er formålet at få afdækket hvor i franchiseverdenen, den pågældende både ønsker og egner sig til at få en fremtid som selvstændig.

Chain Index tilbyder så franchisekæderne et abonnement på løbende at få tilsendt relevante profiler, som Chan Index har kvalificeret efter den personlige samtale.

LÆS OGSÅ: Universiteter vil uddanne iværksættere

Og netop abonnementet på kvalificerede franchisetager-profiler er ikke et tilbud, som danske franchisevirksomheder tidligere har kunnet gøre brug af. Men erfaringer fra Sverige har vist, at det har stor værdi for franchisevirksomhederne at kunne trække på emner, der selv aktivt har udtrykt ønske om at blive franchisetager.

Chain Index lancerede denne mulighed for nogle måneder siden, og beretter overfor detailfolk.dk, om 40 % vækst i antallet af nye profiler alene den seneste måned.

Stor bredde i profiler

Hos ChainIndex bemærker direktør Per Rohrdanz, at der er en flot bredde i profilerne både hvad angår alder, baggrund, evner, ønsker og kapital.

- Der er rigtig mange meget kvalificerede og aktive mennesker, som står og tripper for at kunne komme i gang, men som ikke helt har kunnet beslutte sig for hvilket koncept, de skal kontakte og måske føler en smule usikkerhed ved uopfordret at skulle tilbyde sig, udtaler Per Rohrdanz.

Og også kæderne får ifølge Per Rohrdanz stor værdi ud af denne mulighed.

- Med en frisk profiloversigt hver måned får franchisegiverne præsenteret et udvalg af mennesker, der både vil og kan, og så er det bare et spørgsmål om at kontakte dem, der forekommer at være det bedste match, og rekrutterings successen er jo så helt op til franchisegiver selv, afslutter Per Rohrdanz.

LÆS OGSÅ: Iværksættersucces: En fordel at åbne i krisetider



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD