Efter flere års underskud: Brille-direktør er optimistisk
FAKTA
Omsætning (mio. kr.) :
2018: 672
2017: 588
2016: 578
Driftsresultat:
2018: 7,8
2017: 73,8
2016: 92,9
Årets resultat:
2018: - 31,8
2017: - 83,7
2016: - 99,7
Kilde: Synsam Group Denmark, annual report 2018
Siden 2014 har brillekæde tabt omkring 300 millioner kroner. Men nu går udviklingen endelig den rigtige vej, lyder meldingen.
En rød stime er måske på vej til at blive brudt hos brillekæden Profil Optik, der er en del af koncernen Synsam Nordic Denmark.
Det skriver Finans.
De seneste sorte tal på bundlinjen skal man helt tilbage til 2013 for at finde, og siden er det samlede tab løbet op i godt 300 millioner kroner.
Men der er lys forude. I 2018 endte driftsresultatet i et lille plus og omsætningen gik markant frem. Derfor er den administrerende direktør, Tina Høyer Gaardsholt, som har arbejdet to år på at vende skuden, da også optimistisk.
- Vi vinder markedsandele og går frem. Der er flere forklaringer, men en af dem er, at vi har indført et Lifestyle-koncept, hvor kunderne køber en fuld pakke med mindst tre par briller til forskellige behov, en række fordele og betaling over en periode, siger Tina Høyer Gaardsholt til Finans.
- Vi tror på en løsning med tryghed, og hvor alle behov er dækket. Det er klart med til at løfte vores omsætning, fortsætter hun.
Profil Optik har 127 danske brillebutikker.
LÆS OGSÅ: Facebook bremser reklame fra brillekæde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops