Stor optikerkæde bejler til selvstændige butikker
Den frivillige kæde Nyt Syn forsøger at lokke flere butikker i folden med en ny hvervekampagne. To nye er allerede kommet til.
At blive en del af en butikskæde opfattes af nogle selvstændige som at påføre sig en spændetrøje og give afkald på en identitet, der måske kan være opbygget gennem mange år.
Den opfattelse forsøger Nyt Syn at komme til livs med en ny hvevekampagne. Målet er at få endnu flere med i den frivillige kæde, som lige nu tæller 54 butikker i hele landet.
- Vi vil gerne afmystificere det at komme ind i Nyt Syn. Vi har kun to krav: Du skal sælge brilleglas fra Zeiss og der skal være et Zeiss Nyt Syn-logo på facaden, siger Ole Frydensbjerg, Nyt Syns bestyrrelsesformand, i en pressemeddelelse.
- Resten er op til den enkelte optiker, og vi giver nye medlemsbutikker mulighed for at bevare deres lokale identitet og fortsat selv frit vælge deres stelsortiment, fortsætter han.
Fokuseringen på selvstændige optikere har indtil nu resulteret i, at Nyt Syn blev udvidet med to nye butikker fra 1. december – Søren Frid Optique i Roskilde og Jesper’s Optik i Næstved.
Tegn på polarisering i optikerbranchen
Formand for Optikerforeningen, Per Michael Larsen, ser Nyt Syns vækststrategi som en naturlig konsekvens af den hårde konkurrence blandt de store kæder.
- At Nyt Syn målretter indsatsen på de uafhængige optikere kan vise sig at være en god ide, da de er karakteriseret af en høj selvstændighed, som er attraktiv for en frivillig kæde, siger Per Michael Larsen i pressemeddelelsen.
- Generelt oplever vi en tydelig polarisering i branchen, hvor nogle kun sælger produkter, mens andre også sælger en god oplevelse. Dette fokus på fagligheden, og hvordan man behandler kunden, bliver det vigtigste konkurrenceparameter i fremtiden, fortsætter han.
LÆS OGSÅ: Efter godt regnskab: Optikerkæde sigter efter milliarden
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops