Optikerkæde holder sig over to milliarder
En satsning på kundeoplevelsen har været med til at sikre en lille vækst på et ellers presset marked for briller og linser.
Flere store kæder af optikere presser i disse år markedet for briller og linser.
Alligevel formår Synoptik at at have så godt fat i de svagtseende forbrugere over hele Skandinavien, at forretningen kommer styrket ud af 2017.
Ifølge en pressemeddelelse fra Synoptik gik top- og bundlinjen nemlig frem for sjette år i træk. Omsætningen nåede med lille forbedring endnu en gang over på den gode side af 2 milliarder kroner, mens det samlede resultat endte på 198 millioner kroner.
Kundeoplevelsen er nøglen
Direktør Lars Tandrup, som har siddet et års tid på posten, forklarer regnskabet med Synoptiks forretningsmodel, hvor der bliver lagt vægt på at styrke “oplevelsen gennem hele kunderejsen.”
Blandt andet har Synoptik - ligesom konkurrenten Louis Nielsen - investeret i nyt optisk udstyr, så kunderne kan få et sundhedstjek i forbindelse med synsprøven.
- Vores 2017-resultat – og måden, vi er kommet ind i 2018 på – bekræfter mig i, at Synoptik kan komme rigtig langt med fokus på høj faglighed og personlig service, siger Lars Tandrup.
Synoptik har 102 danske butikker, og opererer også i Sverige, Norge og Grønland.
LÆS OGSÅ: Udenlandsk satsning koster dansk brillekæde en konkursbegæring
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops