Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Verdensstjerne sørger for ekstrem vækst til dansk brillemærke





Verdensstjerne sørger for ekstrem vækst til dansk brillemærke

TOM BRADY

- Spiller amerikansk fodbold i NFL, hvor han bliver betragtet som den bedste nogensinde på sin plads som quarterback.

- Karrieren har været usædvanlig lang for den 43-årige stjerne, som har vundet Super Bowl (mesterskabs-finalen) syv gange.

- I 20 sæsoner spillede Tom Brady for holdet New England Patriots, men sidste år skiftede han til Tampa Bay Buccaneers.

Thursday den 6 May 2021 kl. 09:53 af: Kristian Holgersen

Et kendt ansigt er guld værd: Brillemærke har styrket salget med 800 procent med hjælp fra verdensstjerne. Nu bliver samarbejdet fornyet.

Da en af verdens største sportsstjerner, NFL-spilleren Tom Brady, mødte op til sejrsparaden efter finalen i Super Bowl, bar han et par briller fra det danske mærke Christopher Cloos.

På bare den ene dag solgte Christopher Cloos briller for lige omkring en halv millioner kroner, fortæller direktøren, Julius Langkilde, til Børsen.

Tom Brady er altså virkelig god reklame for Christopher Cloos, som har haft en aftale med den amerikanske fodboldlegende siden efteråret 2020. I regnskabsårets første kvartal var det med til at banke salget op med 800 procent. Intet mindre.

Derfor er det også en “stolt” og “glad” Julius Langkilde, der kan annoncere, at samarbejdet med Tom Brady  fortsætter. To nye brillekollektioner har fået navn efter strande, som verdensstjernen har et nært forhold til.

- Der er rigtig mange brillevirksomheder i verden, så hvordan formår man at skille sig ud? Det kræver, at man tilgår markedet med en frygtløs dedikation og tør at tage chancer, siger Julius Langkilde i en pressemeddelelse.

- Vi har indgået store samarbejder med stærke personligheder, der afspejler det gode liv og en perfektionisme, som vores briller ligeledes symboliserer. Det har uden tvivl krævet frygtløshed og store ambitioner, og vi er sikre på, det er det, der skal til, for at nå vores mål om at beklæde en million ansigter med briller i år 2024, siger Julius Langkilde.

Udover Tom Brady har det danske brillemærke også aftaler med sangeren Robin Thicke - ham med hittet Blurred Lines - og de hjemlige kendisser Mohamed Daramy, Peter Falktoft og Esben Bjerre.

Måtte starte med dansk butik

Christopher Cloos, der har været på markedet i mindre end fire år, driver det meste af forretningen på nettet. Men i efteråret 2020 kunne Julius Langkilde præsentere brillemærkets første fysiske butik.

Egentlig var det planen lægge hårdt ud med en butiksåbning i New York. Imidlertid fik coronakrisen de planer ændret, så Christopher Cloos i stedet måtte gøre sig de første erfaringer inden for detail på Antonigade midt i det gamle København.

- Vi har oplevet en stor stødt vækst over en lang periode, og derfor mener vi nu, at vores virksomhed er klar til at blive en del af bybilledet i København, men også for at vise danskerne, hvordan fremtidens mix mellem fysisk og web ser ud, sagde Julius Langkilde dengang.

- Brillerne vil være opstillet på samme måde fysisk som online, og farverne og designet det samme. For os handler det helt konkret om, at hvis man har været inde og se Christopher Cloos hjemmeside, så skal man gå ind i vores butik og være ”samme sted”, fortsatte han.

LÆS OGSÅ: Ekspansiv brillekæde lukker hullet efter de værste virusmåneder



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD