Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ekspansiv brillekæde lukker hullet efter de værste virusmåneder





Ekspansiv brillekæde lukker hullet efter de værste virusmåneder

Søren Pedersen (billedet) har været administrerende direktør i Nyt Syn siden 2018.

Han havde fra starten en ambition om at erobre flere markedsandele.

- Vi går målrettet efter at få fat i optikere, der ønsker at bestemme over egen butik, og samtidig vil være kendt i lokalmiljøet for sundhedsfaglig kapacitet, personligt værtskab og et spændende udvalg, sagde han i forbindelse med sin triltrædelse.

Wednesday den 25 November 2020 kl. 11:50 af: Kristian Holgersen

En stor brillekæde ser ud til at slippe for de værste corona-knubs. Ifølge direktøren skyldes det blandt andet tilgængelighed.

Bestyrelsesformanden for optikerkæden Nyt Syn, Ole Frydensbjerg, havde gode nyheder med under armen, da han talte ved den nyligt afholdte generalforsamling.

Efter et svært forår, hvor coronakrisen gjorde livet svært for store dele af detailhandlen, er den samlede omsætning i Nyt Syn, der har 64 butikker over det meste af landet, nu blot 0,8 procent efter sidste års niveau.

Særligt har sommermånederne været ekstraordinært gode for optikerkæden, som i juni, juli og august kunne registrere en fremgang på 25 procent i omsætningen.

Den administrerende direktør peger på, at strategien med at opfordre butikkerne til at holde åbent, selvom man under nedlukningen kun måtte foretage synsprøver i akutte tilfælde, har været den rigtige.

- Trods restriktioner havde folk jo stadig brug for hjælp til deres briller og kontaktlinser, og vi opfordrede derfor vores medlemmer til at gøre sig tilgængelige, siger Søren Pedersen i en pressemeddelelse og fortsætter:

- Mange kunder fandt hurtigt ud af, at de kunne komme i butikkerne under forsvarlige forhold og få råd og vejledning, købe linsevæske eller få hjælp til mindre reparationer. Den øgede tilgængelighed huskede danskerne i genåbningsfasen.

Samtidig peger han på den lokale forankring som en stor fordel. Nyt Syn er en frivillig kæde, hvor butikkerne hver især får støtte til at gennemføre markedsføringstiltag.

Flere butikker på vej

Inden for de seneste tre måneder har Nyt Syn fået to nye butikker med i folden, så det samlede antal når op på 64. Set over de seneste tre år er kæden vokset med 11 butikker.

Den danskejede optikerkæde har ambitioner om at være repræsenteret i endnu flere byer og forventer at tilføje fem nye butikker inden udgangen af 2021, fremgår det af pressemeddelelsen.

- Forventningerne fra medlemmerne bliver indfriet, fordi vi har skåret flere krav væk, og der dermed er fuld selvbestemmelse for medlemmerne. Det er attraktivt, fordi ejerne gerne vil have handlefrihed, men på den anden side vil de også gerne have adgang til vores digitale markedsføring. Vi kombinerer således det bedste fra begge verdener, siger Søren Pedersen.

LÆS OGSÅ: Optikerkæde vil ruske op i branchen med Netflix-inspiration



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD