Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Optikerkæde vil ruske op i branchen med Netflix-inspiration





Onsdag den 4 december 2019 kl. 10:50 af: Kristian Holgersen

Forbrugerne er klar til at købe briller på en anden måde, mener direktør, som nu præsenterer et koncept inspireret af Netflix.

De seneste år er abonnementsordninger begyndt at dukke op i flere forskellige brancher - lige fra dagligvarer til tv og beklædning.

Brillekæden CrossEyes er nu klar til at blive en del af trenden gennem konceptet Sæson, hvor kunderne kan skifte briller, når de har lyst.

Det skal være branchens svar på Netflix, lyder det fra direktøren i en pressemeddelelse.

- Sæson er en abonnementsordning helt uden binding eller skjulte gebyrer. Man kan kalde det et Netflix for briller. For et fast månedligt beløb lejer man en brille hos os, og den kan man skifte lige så ofte, man vil blandt alle briller i butikken, siger Søren Møller, administrerende direktør i CrossEyes.

- I brillebranchen bliver salget af briller gjort meget traditionelt, men samfundet udvikler sig, og det samme gør kundernes købsvaner og behov. Og det er det, vi tager konsekvensen af ved at tilbyde en, for brillebranchen, banebrydende løsning, fortsætter han.

Prisen for et abonnement starter ved 195 kroner om måneden for en enkeltstyrkebrille

Kundernes behov ændrer sig

Brillekæden kan mærke, at forbrugerne er klar til en ny måde at købe briller på.

- Vi forventer, at vi kan ruske lidt op i en ellers støvet og firkantet brillebranche. Og så er der ingen tvivl om, at Sæson især er til de forbrugere, som i forvejen kender til abonnementsordninger og har taget dem til sig, siger Søren Møller.

- Vi ser, at man streamer og kun betaler for det TV, man vil se. Der findes abonnementer på madudleveringer. Og nu tilbyder vi en lignende ordning som er unik for brillemarkedet, siger han.

CrossEyes blev grundlagt i 2010 og har i dag 10 danske butikker.

Tilbage i 2017 måtte virksomheden erklære sig selv konkurs og igennem en rekonstruktion, efter en satsning på det britiske marked slog fejl. Dengang talte Søren Møller om at nå 150 butikker, men siden er ambitionerne skruet gevaldigt ned.

LÆS OGSÅ: Efter flere års underskud: Brille-direktør er optimistisk



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD