Synoptik skifter stil: De sjove reklamer har tabt pusten
En ny kurs for kommunikationen i Synoptik betyder et farvel til munter kendisfigur og mindre fokus på lave priser.
Mange forbrugere kender helt sikkert Synoptik-reklamerne fra tv, hvor musiker og skuespiller Martin Brygmann spiller både ekspedient og kunde.
Men efter flere år skifter optikerkæden nu stil, fordi den lette og underholdende kommunikation har endelig tabt pusten. Det fremgår af en pressemeddelelse fra bureauet Brandhouse og Synoptik.
- Vi havde behov for at søge ind til vores DNA og valgte at arbejde sammen med Brandhouse, fordi de kan gå grundigt til værks og dykke ned i vores kunders forventninger og de behov, som giver mening for Synoptik, siger Gitte Matzen. Hun er direktør for marketing i Synoptik..
Den nye kommunikationsplatform bliver lanceret i de kommende dage og har fået overskriften “Synoptik tager dit syn alvorligt.”
Mindre fokus på pris
En af ændringerne bliver et mere afdæmpet fokus på lave priser. Ifølge en undersøgelse, som Brandhouse har foretaget, så synes forbrugerne, at der generelt bliver fokuseret for meget på det punkt blandt landets optikere.
- Vi slipper ikke for at have skarpe priser og gode tilbud, men vi arbejder samtidig for at give den bedste service og rådgivning, når det kommer til et bedre syn til vores kunder, siger Gitte Matzen og fortsætter:
- I vores produkter, tekniske udvikling og uddannelse af vores optikere vil vi derfor have den primære målsætning, at vi vil være bedst til at rådgive og sikre kunderne det bedste syn, fortæller marketing og digital direktør Gitte Matzen.
Kommunikationsplatformen er udviklet af Brandhouse/Subsero, og reklamefilmen er produceret sammen med Bacon og instruktør Ada Søby.
LÆS OGSÅ: Optikerkæde vil ruske op i branchen med Netflix-inspiration
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops