Iværksætter vil åbne hybridbutikker over hele landet
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Den 51-årige iværksætter forsøger at slå igennem med et nyt butikskoncept, som både fokuserer på øjne og ører. Første butik åbner i maj.
Efter mange år med lederstillinger hos optikerkæderne Synoptik og Thiele har Rasmus Bertelsen Planck valgt at springe ud som iværksætter.
Om præcis en uge åbner han sin første butik - 2Ø - i Holbæk, som byder på et noget anderledes koncept - kunderne kan nemlig både finde briller, kontaktlinser og høreapparater på hylderne.
Den idé forventer 51-årige Rasmus Bertelsen Planck at rulle ud flere steder i landet. På nuværende tidspunkt er tre åbninger planlagt, mens målsætningen for de kommende fem til seks år lyder på 25 butikker.
- Jeg tror fuldt og fast på dette koncept. Men jeg gør ikke det her for at blive millionær, siger Rasmus Bertelsen Planck i en pressemeddelelse.
Rigtig mange danskere oplever at miste en del af hørelsen, men de gør ikke noget ved det, fordi det kan virke bøvlet at skulle have et høreapparat. Men en stigmatisering som hørehandicappet spiller også ind, vurderer Rasmus Bertelsen Planck.
- Jeg ønsker at ændre paradigmet. Fordi jeg simpelthen ikke forstå, hvorfor at vi kun er lykkedes med at afstigmatisere behovet for briller. I dag er der jo ingen, der bliver kaldt for brilleabe. Men det er stadig enormt tabubelagt, at vores hørelse, præcis lige som vores syn, helt naturligt ændrer sig i takt med alderen. Det er det, jeg vil ændre på med på 2Ø, siger han.
Butikken i Holbæk åbner onsdag den 11. maj, og den lokale borgmester - Christina Krzyrosiak Hansen (A) - møder op for at klippe den røde snor over.
OM KONCEPTET BAG 2Ø
- Forretningskonceptet 2Ø er udviklet af stifter Rasmus Bertelsen Planck, der efter en lang karriere i optikerbranchen fra Synoptik og Thiele ønsker at gøre høretab lige så tabufrit som synstab.
- De enkelte forretninger i 2Ø ejes i fællesskab af driftsselskabet 2Ø samt den lokale partner og medejer, der køber sig ind til den pågældende, lokale forretning.
- Til synet byder 2Ø’s sortiment på alt inden for kontaktlinser og briller. Både med og uden styrke, såsom skærmbriller og solbriller fra kendte brands, Chloé, Gucci, Messy Weekend, Mont Blanc, Tom Ford og Guess.
- Til ørerne tilbyder 2Ø både hyldevarer samt specialfremstillede høreapparater fra producenter Oticon, Phonak, Widex som samt høreværn til eksempelvis musik og motorsport, men også ørepropper eksempelvis til en rolig nattesøvn eller svømning.
Kilde: 2Ø
LÆS OGSÅ: Dansk brillemærke skaffer millioner efter anderledes investering
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Wolt bejler til butikker med i nyt leveringskoncept
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende