Millionerne vælter ind hos kendt brillekæde
LOUIS NIELSEN A/S
Omsætning
2020: 1.050.415
2019: 1.074.535
2018: 1.006.798
Driftsresultat
2020: 141.884
2019: 104.696
2018: 87.470
Årets resultat
2020: 105.839
2019: 77.146
2018: 63.772
Kilde: Louis Nielsen A/S, Annual Report 2020/21
Kunderne ser mere efter de dyre varer i butikkerne, lyder det fra en brillekæde, som har styrket indtjeningen under coronakrisen.
I brillekæden Louis Nielsen, som råder over 77 danske butikker, kan de glæde sig over en stærkt stigende indtjening trods coronakrisen.
Det viser årsregnskabet for 2020, som netop er lagt frem.
Bundlinjen lyder på 106 millioner kroner efter skat, hvilket er væsentligt bedre end i de foregående år.
Helt så godt ser det ikke ud på toplinjen, som faktisk taber en smule højde, selvom niveauet for tredje år i træk holder sig lige over milliarden. Det skyldes coronakrisen, lyder forklaringen fra ledelsen i årsrapporten.
I foråret 2020 var Louis Nielsen-butikkerne lukkede ned i en måneds tid, men til gengæld har pandemien fået kunderne til at skrue op for forbruget.
- Den generelle COVID-situation har stort set efterladt forbrugerne "grounded", dvs. at de ikke har været i stand til at bruge deres disponible indkomst inden i underholdnings- rejse- og restaurantindustrien. Dette har omdirigeret flere private midler til andre industrier, skriver ledelsen.
- Specielt for Louis Nielsen har der været indikationer på, at de har resulteret i en øget motivation hos forbrugerne til at købe briller fra de øvre prisklasser, fortsætter ledelsen.
Louis Nielsen forventer at øge omsætningen med 15-20 procent i 2021, ligesom bundlinjen også gerne skulle vokse med 10-21 millioner.
LÆS OGSÅ: Brillekæde holder kursen efter succesfuld turnaround
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops