Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Black Friday: Flertal af danskerne har de rød-hvide briller på

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 19 November 2020 kl. 11:47 af: Kristian Holgersen

De danske forbrugere har ikke kun procenter og slagtilbud på hjernen op til Black Friday, viser en undersøgelse fra Dansk Erhverv.

Pris og udvalg er stadig det vigtigste, når danskerne skal finde et sted at lægge pengene under den kommende Black Friday.

Men det er ikke det eneste, som forbrugerne tænker på. I en undersøgelse fra Dansk Erhverv svarer to ud af tre, som regner med at handle ind under Black Friday, at det er vigtigt for den at støtte danske butikker - både på nettet og ude i det virkelige liv.

- Det er egentlig meget positivt, at danskerne på denne måde viser, at de faktisk bakker op om deres lokale butiksliv, også når de jagter de bedste tilbud, siger Matthias Lumby Vesterdal, politisk konsulent i Dansk Erhverv.

- Det er formentlig corona-epidemien, der har gjort folk opmærksomme på, at hvis de er glade for deres butikker, så skal de støtte op om dem, hvis de vil beholde dem – uanset om det er online eller fysisk, fortsætter han.

Flytter over på nettet

Særligt de danske netbutikker ser ud til at få et godt år. Godt nok regner de danske forbrugere ikke regner med at bruge flere penge end sidste år, men coronakrisen kommer til at sende en større del af omsætningen over på nettet.

- Vi kan også se, at godt halvdelen af dem, der køber noget Black Friday, vil gøre det i en fysisk butik. Otte ud af ti vil jagte tilbud online. Det betyder selvfølgelig, at mange både vil benytte sig af at tage turen ned i en fysisk butik og også købe online på dagen, siger Matthias Lumby Vesterdal

- Naturligvis kommer corona-epidemien til at betyde noget for årets Black Friday. Den har jo effekt på så mange andre aspekter af vores liv, men der er styr på sikkerhed, og alle forholdsregler bliver taget ude i butikkerne. Men det bliver nok en mere online-Black-Friday, end vi tidligere har set det, fortsætter han.

Black Friday falder på den 27. november. Mange butikker har dog valgt at strække den amerikanske udsalgstradition ud, så der i realiteten bliver tale om en hel uge med prisnedsættelser og slagtilbud.

LÆS OGSÅ: Kæde for kæde: Sådan bliver Black Friday håndteret i Salling Group



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD