Kendt herretøjsbrand: Black friday begrænser spild
En oplagt mulighed for at nedbringe tøjspild. Det siger modebrand om black friday, som sidste år gav dem en omsætning på 15 mio. kroner.
Herretøjsbrandet Shaping New Tomorrow, der især er blevet kendte for deres bukser med elastisk stræk, anser black friday for at have en bæredygtig effekt.
Udsalgstraditionen fra USA bliver brugt som et centralt led i virksomhedens arbejde for at nedbringe tøjspild.
- De seneste par år, hvor vi har haft en stor vækst, har vi helt målrettet set Black Friday som et redskab i vores zero waste strategi, hvor vi gør plads til vores nyudviklede produkter samtidig med, at vi holder en fest sammen med forbrugerne, siger Christoffer Bak. Han er design- og produktionsdirektør i Shaping New Tomorrow.
- Det er en noget nær umulig opgave at ramme helt præcist på ens indkøb og produktion. Og her rummer Black Friday bare nogle super gode muligheder for at køre koncentrerede tilbud på et tidspunkt, hvor forbrugerne er klar derude - ikke bare på restvarer og de få sæsonvarer, vi har, men på hele vores sortiment, siger Christoffer Bak.
Sidste år hentede Shaping New Tomorrow en omsætning på over 15 millioner på black friday. Både nethandlen og de fysiske flagskibsbutikker bidrog til beløbet.
I år har herretøjsbrandet udvidet konceptet og gennemfører en hel black week ligesom flere andre i detailhandlen også har valgt at gøre for at undgå overfyldte butikker.
LÆS OGSÅ: Ungt herretøjsbrand løfter toplinjen med 225 procent
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Sådan reagerer forbrugerne på inflation og forsyningsproblemer
Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Friske millioner skal gavne genbrugsplatform i Danmark
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops