Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Forstå hvorfor folk bruger adblocking – og lær af det!"

- Bjarke Bekhøj, Compell
Læs bloggen her

Ungt herretøjsbrand løfter toplinjen med 225 procent

Adm. direktør Kasper Ulrich (i midten) og de to øvrige stiftere af Shaping New Tomorrow, Christian Aachmann og Christoffer Bak.
Foto: PR-foto



Torsdag den 27 februar 2020 kl. 09:29 af: Kristian Holgersen

Nøgletallene vokser eksplosivt hos dansk herretøjsbrand, som blev kendt efter tv-programmet Løvens Hule. Flere butikker er på vej.

Da de tre unge iværksættere fra herretøjsbrandet Shaping New Tomorrow deltog i tv-programmet Løvens Hule, endte det med at blive begyndelsen på et decideret væksteventyr.

I det friske årsregnskab for 2018/19 er fremgangen da også svær at overse. Toplinjen vokser 225 procent til den gode side af 100 millioner kroner, mens overskuddet bliver mere end fordoblet til 29 millioner før skat.

Shaping New Tomorrow sælger herretøj i strækbare materialer, og det har været en opskrift på succes, mener den administrerende direktør.

- Med vores tilgang og de nye materialer, som vi anvender i vores tøj, rammer vi direkte ned i en tendens, hvor herremoden også i business segmentet er blevet langt mere afslappet, siger Kasper Ulrich i en pressemeddelelse.

- Vi stræber hele tiden efter at gøre den bedste kvalitet på markedet bedre og levere til den mest fordelagtige prissætning. Det er det, der er grundlaget for vores vækst, fortsætter han.

Går efter flere markeder

Indtil videre har Shaping New Tomorrow to fysiske butikker - en i hjembyen Aalborg og en i København. De står til sammen for 30 procent af omsætningen.

Resten bliver hentet online, hvor herretøjsbrandet regner med at skrue op for indsatsen. I 2019 åbnede Shaping New Tomorrow butikker i Tyskland, Østrig, Sverige og Holland, men der er endnu flere på vej i 2020.

- Inden sommerferien sætter vi fuldt blus på vores internationale ekspansion, som vi kommer til at satse et større tocifret millionbeløb på, siger Kasper Ulrich.

- Til den tid vil vi også løfte sløret for, hvilke udenlandske markeder vi satser på. Nogle lande investerer vi massivt i, både digitalt og med butiksåbninger, mens vi indtager andre lande pure digital, siger han.

Kunder vender tilbage

Troen på konceptet er stærkt hos Kasper Ulrich og resten af holdet bag Shaping New Tomorrow.

- Vi kan se på tallene både fra Danmark og udlandet, at mange tusinde vender tilbage hver eneste måned. Faktisk en tredjedel af alle salgene, er tilbagevendende kunder, siger Kasper Ulrich.

- Det giver os en stærk tro på, at vi med vores koncept og innovative designs har ramt en meget stærk tendens hos et bredt udsnit af mænd. Vi ser derfor et stort potentiale for at fortsætte vores positive udvikling på endnu flere markeder de kommende år.

Men på grund af satsningen på udlandet en og udvidelse af medarbejderstaben bliver toppen af væksten nok taget af væksten til næste år. Direktøren regner dog stadig med en fordobling af omsætningen.

LÆS OGSÅ: Stræbsomt herretøjsbrand har taget hul på detailsatsning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD