Ungt herretøjsbrand løfter toplinjen med 225 procent
Nøgletallene vokser eksplosivt hos dansk herretøjsbrand, som blev kendt efter tv-programmet Løvens Hule. Flere butikker er på vej.
Da de tre unge iværksættere fra herretøjsbrandet Shaping New Tomorrow deltog i tv-programmet Løvens Hule, endte det med at blive begyndelsen på et decideret væksteventyr.
I det friske årsregnskab for 2018/19 er fremgangen da også svær at overse. Toplinjen vokser 225 procent til den gode side af 100 millioner kroner, mens overskuddet bliver mere end fordoblet til 29 millioner før skat.
Shaping New Tomorrow sælger herretøj i strækbare materialer, og det har været en opskrift på succes, mener den administrerende direktør.
- Med vores tilgang og de nye materialer, som vi anvender i vores tøj, rammer vi direkte ned i en tendens, hvor herremoden også i business segmentet er blevet langt mere afslappet, siger Kasper Ulrich i en pressemeddelelse.
- Vi stræber hele tiden efter at gøre den bedste kvalitet på markedet bedre og levere til den mest fordelagtige prissætning. Det er det, der er grundlaget for vores vækst, fortsætter han.
Går efter flere markeder
Indtil videre har Shaping New Tomorrow to fysiske butikker - en i hjembyen Aalborg og en i København. De står til sammen for 30 procent af omsætningen.
Resten bliver hentet online, hvor herretøjsbrandet regner med at skrue op for indsatsen. I 2019 åbnede Shaping New Tomorrow butikker i Tyskland, Østrig, Sverige og Holland, men der er endnu flere på vej i 2020.
- Inden sommerferien sætter vi fuldt blus på vores internationale ekspansion, som vi kommer til at satse et større tocifret millionbeløb på, siger Kasper Ulrich.
- Til den tid vil vi også løfte sløret for, hvilke udenlandske markeder vi satser på. Nogle lande investerer vi massivt i, både digitalt og med butiksåbninger, mens vi indtager andre lande pure digital, siger han.
Kunder vender tilbage
Troen på konceptet er stærkt hos Kasper Ulrich og resten af holdet bag Shaping New Tomorrow.
- Vi kan se på tallene både fra Danmark og udlandet, at mange tusinde vender tilbage hver eneste måned. Faktisk en tredjedel af alle salgene, er tilbagevendende kunder, siger Kasper Ulrich.
- Det giver os en stærk tro på, at vi med vores koncept og innovative designs har ramt en meget stærk tendens hos et bredt udsnit af mænd. Vi ser derfor et stort potentiale for at fortsætte vores positive udvikling på endnu flere markeder de kommende år.
Men på grund af satsningen på udlandet en og udvidelse af medarbejderstaben bliver toppen af væksten nok taget af væksten til næste år. Direktøren regner dog stadig med en fordobling af omsætningen.
LÆS OGSÅ: Stræbsomt herretøjsbrand har taget hul på detailsatsning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter