Dansk brillemærke skaffer millioner efter anderledes investering
Et storsatsende brillemærke fra Danmark har netop landet en “anderledes” millionhandel med et amerikansk mediehus.
Brillemærket Christopher Cloos har solgt en mindre del af virksomheden - 9 procent - til det amerikanske mediehus a360 Media.
Medstifter og adm. direktør hos det danske brillemærke - Julius Langkilde - kalder selv handlen for en “anderledes type investering.”
Prisen endte på 85 millioner kroner, men Christopher Cloos får ikke pengene i hånden. De bliver i stedet skrevet ned i et slags gavekort til markedsføring i de mange udgivelser, der hører under a360 Media.
Blandt udgivelserne kan nævnes Men's Journal, US Weekly og Star Magazine.
- Vi tror på, at vi er gode til at gøre tingene på vores måde og med en frygtløs dedikation, siger Julius Langkilde i en pressemeddelelse.
- Derfor er aftalen med a360 Media en anderledes type investering, hvor de stiller en pulje til marketing til rådighed for os på hele 85 mio. kr., som vi kan bruge til at ramme forbrugerne i deres magasiner på print og online, siger Julius Langkilde.
Det meste af Christopher Cloos’ forretninger foregår via egen netbutik og eksterne forhandlere. Men i efteråret 2020 kunne Julius Langkilde præsentere brillemærkets første fysiske butik, som ligger på Antonigade i København.
Vejen til en bedre forretning
Ifølge direktøren kommer handlen til at styrke bundlinjen, fordi a360 Media har en rækkevidde på 32 millioner læsere og endnu flere følgere på tværs af de sociale medier.
- Vi har en klar forventning om, at a360 Medias investering direkte kan understøtte salget i vores forretning, qua deres magasiner er målrettet mod amerikanske forbrugere. Vi anser det derfor for at være en konkret vej til en profitabel forretning med sorte tal på bunden, siger Julius Langkilde.
I det seneste årsregnskab for Cloos ApS, som fælder for 2020, lyder underskuddet på 8,6 millioner kroner, mens egenkapitalen også et gået i minus.
Christopher Cloos har siden 2020 haft sportsstjernen Tom Brady som fast ambassadør for virksomheden, og i starten af 2022 blev den svenske supermodel Elsa Hosk medejer og ambassadør for virksomheden.
LÆS OGSÅ: Millionerne vælter ind hos kendt brillekæde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter