Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Dansk brillemærke skaffer millioner efter anderledes investering

Foto: PR



Tirsdag den 22 marts 2022 kl. 11:03 af: Kristian Holgersen

Et storsatsende brillemærke fra Danmark har netop landet en “anderledes” millionhandel med et amerikansk mediehus.

Brillemærket Christopher Cloos har solgt en mindre del af virksomheden - 9 procent - til det amerikanske mediehus a360 Media.

Medstifter og adm. direktør hos det danske brillemærke - Julius Langkilde - kalder selv handlen for en “anderledes type investering.”

Prisen endte på 85 millioner kroner, men Christopher Cloos får ikke pengene i hånden. De bliver i stedet skrevet ned i et slags gavekort til markedsføring i de mange udgivelser, der hører under a360 Media.

Blandt udgivelserne kan nævnes Men's Journal, US Weekly og Star Magazine.

- Vi tror på, at vi er gode til at gøre tingene på vores måde og med en frygtløs dedikation, siger Julius Langkilde i en pressemeddelelse.

- Derfor er aftalen med a360 Media en anderledes type investering, hvor de stiller en pulje til marketing til rådighed for os på hele 85 mio. kr., som vi kan bruge til at ramme forbrugerne i deres magasiner på print og online, siger Julius Langkilde.

Det meste af Christopher Cloos’ forretninger foregår via egen netbutik og eksterne forhandlere. Men i efteråret 2020 kunne Julius Langkilde præsentere brillemærkets første fysiske butik, som ligger på Antonigade i København.

Vejen til en bedre forretning

Ifølge direktøren kommer handlen til at styrke bundlinjen, fordi a360 Media har en rækkevidde på 32 millioner læsere og endnu flere følgere på tværs af de sociale medier.

- Vi har en klar forventning om, at a360 Medias investering direkte kan understøtte salget i vores forretning, qua deres magasiner er målrettet mod amerikanske forbrugere. Vi anser det derfor for at være en konkret vej til en profitabel forretning med sorte tal på bunden, siger Julius Langkilde.

I det seneste årsregnskab for Cloos ApS, som fælder for 2020, lyder underskuddet på 8,6 millioner kroner, mens egenkapitalen også et gået i minus.

Christopher Cloos har siden 2020 haft sportsstjernen Tom Brady som fast ambassadør for virksomheden, og i starten af 2022 blev den svenske supermodel Elsa Hosk medejer og ambassadør for virksomheden.

LÆS OGSÅ: Millionerne vælter ind hos kendt brillekæde

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD