Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Louis Nielsen tager velkendt slogan op igen

Klip fra Louis Nielsens nye reklamekampagne. Foto: PR.




Friday den 29 April 2022 kl. 11:53 af: Kristian Holgersen

Efter en pause går Louis Nielsen-kæden nu tilbage til velkendt marketingkoncept. Denne gang får det et mere dansk præg.

Enkelte slogans ender med at blive en slags evergreens, som hænger sig fast i folks hoveder. Tænk bare på:

Sig navnet. Når du er sulten for sjov. Ring til Alka, mens du har gejsten, på 70121416. Alle har ret til et fedt køkken.

Et af de større hits inden for genren er Sku’ ha’ gået til-sloganet, som Louis Nielsen kørte med indtil for tre år siden, hvor optikerkæden skiftede retning i sin markedsføring.

Men nu vender sloganet det tilbage igen, skriver Louis Nielsen i en pressemeddelelse.

- I noget tid har vores taktiske kommunikation haft et anderledes klart fokus på tilbud uden nogen egentlige brandbudskaber, men vi har brug for, at vores marketinginvesteringer ikke udelukkende fungerer på kort sigt, siger Pia Niemann. Hun er nordisk marketingdirektør for Louis Nielsen.

- Vi investerer generelt tungt i taktisk kommunikation, og vi har et behov for at bygge brandværdi på lang sigt samtidig med, at vi inviterer kunderne ind i vores butikker. Og når man så ligger inde med et så afholdt aktiv som ’Sku’ ha’ gået til’ repræsenterer, er det oplagt at genaktivere det, nu med en mere ny og regionalt tilpasset form, siger hun.

Passer bedre til det danske marked

Egentlig var det ejerne i Specsavers, som udviklede Sku’ ha’ gået til-koncepterne til det britiske marked, hvor sloganet Should've gone to Specsavers også endte med at få stor gennemslagskraft.

Siden blev konceptet overført direkte til de nordiske lande i en oversat udgave, men sådan bliver det ikke denne gang.

- Vores nye koncepter er derimod udviklet Specsavers’ kreative team i København i et tæt samarbejde med vores inhouse bureau i UK, hvilket betyder, at de er skræddersyet til de nordiske markeder, siger Pia Niemann.

- Det har vi gjort for at sikre et endnu bedre kulturelt match både i forhold til cast, locations og styling, men også i forhold til den fællesnævner, der kan være i humoren på tværs af vores fem nordiske markeder, fortsætter hun.

LÆS OGSÅ: Dansk brillemærke skaffer millioner efter anderledes investering



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD