Louis Nielsen tager velkendt slogan op igen
Efter en pause går Louis Nielsen-kæden nu tilbage til velkendt marketingkoncept. Denne gang får det et mere dansk præg.
Enkelte slogans ender med at blive en slags evergreens, som hænger sig fast i folks hoveder. Tænk bare på:
Sig navnet. Når du er sulten for sjov. Ring til Alka, mens du har gejsten, på 70121416. Alle har ret til et fedt køkken.
Et af de større hits inden for genren er Sku’ ha’ gået til-sloganet, som Louis Nielsen kørte med indtil for tre år siden, hvor optikerkæden skiftede retning i sin markedsføring.
Men nu vender sloganet det tilbage igen, skriver Louis Nielsen i en pressemeddelelse.
- I noget tid har vores taktiske kommunikation haft et anderledes klart fokus på tilbud uden nogen egentlige brandbudskaber, men vi har brug for, at vores marketinginvesteringer ikke udelukkende fungerer på kort sigt, siger Pia Niemann. Hun er nordisk marketingdirektør for Louis Nielsen.
- Vi investerer generelt tungt i taktisk kommunikation, og vi har et behov for at bygge brandværdi på lang sigt samtidig med, at vi inviterer kunderne ind i vores butikker. Og når man så ligger inde med et så afholdt aktiv som ’Sku’ ha’ gået til’ repræsenterer, er det oplagt at genaktivere det, nu med en mere ny og regionalt tilpasset form, siger hun.
Passer bedre til det danske marked
Egentlig var det ejerne i Specsavers, som udviklede Sku’ ha’ gået til-koncepterne til det britiske marked, hvor sloganet Should've gone to Specsavers også endte med at få stor gennemslagskraft.
Siden blev konceptet overført direkte til de nordiske lande i en oversat udgave, men sådan bliver det ikke denne gang.
- Vores nye koncepter er derimod udviklet Specsavers’ kreative team i København i et tæt samarbejde med vores inhouse bureau i UK, hvilket betyder, at de er skræddersyet til de nordiske markeder, siger Pia Niemann.
- Det har vi gjort for at sikre et endnu bedre kulturelt match både i forhold til cast, locations og styling, men også i forhold til den fællesnævner, der kan være i humoren på tværs af vores fem nordiske markeder, fortsætter hun.
LÆS OGSÅ: Dansk brillemærke skaffer millioner efter anderledes investering
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops