Louis Nielsen tager velkendt slogan op igen
Efter en pause går Louis Nielsen-kæden nu tilbage til velkendt marketingkoncept. Denne gang får det et mere dansk præg.
Enkelte slogans ender med at blive en slags evergreens, som hænger sig fast i folks hoveder. Tænk bare på:
Sig navnet. Når du er sulten for sjov. Ring til Alka, mens du har gejsten, på 70121416. Alle har ret til et fedt køkken.
Et af de større hits inden for genren er Sku’ ha’ gået til-sloganet, som Louis Nielsen kørte med indtil for tre år siden, hvor optikerkæden skiftede retning i sin markedsføring.
Men nu vender sloganet det tilbage igen, skriver Louis Nielsen i en pressemeddelelse.
- I noget tid har vores taktiske kommunikation haft et anderledes klart fokus på tilbud uden nogen egentlige brandbudskaber, men vi har brug for, at vores marketinginvesteringer ikke udelukkende fungerer på kort sigt, siger Pia Niemann. Hun er nordisk marketingdirektør for Louis Nielsen.
- Vi investerer generelt tungt i taktisk kommunikation, og vi har et behov for at bygge brandværdi på lang sigt samtidig med, at vi inviterer kunderne ind i vores butikker. Og når man så ligger inde med et så afholdt aktiv som ’Sku’ ha’ gået til’ repræsenterer, er det oplagt at genaktivere det, nu med en mere ny og regionalt tilpasset form, siger hun.
Passer bedre til det danske marked
Egentlig var det ejerne i Specsavers, som udviklede Sku’ ha’ gået til-koncepterne til det britiske marked, hvor sloganet Should've gone to Specsavers også endte med at få stor gennemslagskraft.
Siden blev konceptet overført direkte til de nordiske lande i en oversat udgave, men sådan bliver det ikke denne gang.
- Vores nye koncepter er derimod udviklet Specsavers’ kreative team i København i et tæt samarbejde med vores inhouse bureau i UK, hvilket betyder, at de er skræddersyet til de nordiske markeder, siger Pia Niemann.
- Det har vi gjort for at sikre et endnu bedre kulturelt match både i forhold til cast, locations og styling, men også i forhold til den fællesnævner, der kan være i humoren på tværs af vores fem nordiske markeder, fortsætter hun.
LÆS OGSÅ: Dansk brillemærke skaffer millioner efter anderledes investering
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter