Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Salling Group sætter gang i kæmpe online-satsning





FAKTA

- Salling Group etablerer en onlineplatform med hjemmelevering af føde- og dagligvarer

- Platformen bliver en del af Føtex.dk.

- Løsningen lanceres først i København og senere i andre dele af landet

Kilde: Salling Group

Thursday den 27 August 2020 kl. 09:39 af: Kristian Holgersen

Tiden er kommet til at tage skridtet videre på nettet, lyder det fra Salling Group, som fra næste år er klar med nyt netsupermarked.

For første gang nogensinde åbner Salling Group en netbutik med et fuldt sortiment af dagligvarer, hvor kunderne kan få leveret sine indkøb direkte hjem til hoveddøren. 

Det sker ved hjælp af en kommende onlineplatform, som efter planen bliver en del af Føtex' hjemmeside fra starten af 2021, skriver Salling Group i en pressemeddelelse.

I foråret var dagligvarekoncernen ude at annoncere en større online-investering på over en halv milliard kroner, og ifølge Børsen bliver en stor del af de penge bliver brugt på at føre den nye platform ud i livet.

- Flere og flere kunder flytter deres indkøb fra de fysiske butikker til de digitale supermarkeder, og derfor forbereder vi os på at lancere et nyt tilbud, hvor vi leverer dagligvarer helt hjem foran hoveddøren, via føtex, siger Thor Jørgensen i pressemeddelelsen. Han er ansvarlig for Salling Groups aktiviteter på nettet.

- Vi ønsker at skabe de bedst mulige kundeoplevelser for alle – ligegyldigt hvilken indkøbsform, man foretrækker, fortsætter han.

Tiden er moden

Salling Group har været tilbageholdende med at satse på netbutikker med hjemmelevering af dagligvarer. Sidste år begyndte koncernen så småt at nærme sig med lanceringen af Fillop, som er en abonnementsordning med basisvarer fra Netto.

Men nu er tiden moden. Coronakrisen har fået danske forbrugere til at søge efter digitale alternativer, og både omsætning og efterspørgsel har været markant stigende inden for onlinehandlen af fødevarer, lyder det fra Salling Group.

- Vi har i de seneste år lanceret en række forskellige koncepter online, og dem har kunderne i den grad taget til sig og meget markant i indeværende år, siger Thor Jørgensen.

- Det har givet os en lang række erfaringer, vi kan bruge, når vi introducerer hjemmelevering på føtex.dk. Nu er markedet og tiden til at tage skridtet videre, og vi glæder os til at tilbyde kunderne hjemmelevering af føde- og dagligvarer fra føtex, siger han.

LÆS OGSÅ: Salling Group samler tusindvis af varer i stor private label-satsning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD