Salling Group samler tusindvis af varer i stor private label-satsning

Mere end 6.000 varer kommer til at skifte udseende i Bilka og Føtex. De bliver samlet under den samme serie.
For næsten et år siden skrev en medarbejder i Salling Group et opslag på sin private LinkedIn-profil, hvor planerne om at samle en masse varer i butikkerne under det samme brand, blev lagt lidt skitseagtigt frem.
Fredag morgen var Salling Group så endelig klar til selv at præsentere den store private label-satsning: Mere end 6.000 varer i Bilka og Føtex bliver en del af vareserien “Salling” og skifter derfor både indpakning og navn.
Salling-navnet er en klar reference til virksomhedens grundlægger, Herman Salling, og ejerne i Salling Fondene.
- I Salling Group skal det være nemt og gennemskueligt at købe ind til hverdagen. Derfor har vi gjort os umage med at skabe en produktserie, hvor kunder let kan se og afkode, hvad det er, de køber, siger Jean Ladehoff i en pressemeddelelse. Han er kategoridirektør i Salling Group.
- Vores opgave er at opfylde kundernes ønsker og behov for varer med vores private-label serier. Kunderne har tidligere taget rigtig godt imod både Vores, budget og Princip!, og vi håber, at kunderne vil synes om den nye Salling-serie, fortsætter han.
Blandt de 6.000 varer gemmer sig alt fra dåsetomater og pålæg til toiletpapir og sølvpapir. Salling-serien bliver ordnet i forskellige kategorier - for eksempel Salling ØKO, som kommer til at bestå af 500 økologiske produkter.
De første varer har allerede fået nye gevandter, og Salling ØKO er på hylderne i slutningen af august. I løbet af det næste år vil samtlige 6.000 varer kunne findes under navnet Salling.
LÆS OGSÅ: Succesfuld Salling-forretning henter forstærkning i Bestseller
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Detailsalget tager igen et lille skridt i den rigtige retning
Så meget koster en ufærdig dagligvarebutik
Lidl-direktør: - Selv rygerne kommer stadig og handler hos os
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Ankerbutik trækker stikket i kriseramt shoppingcenter
Tjener millioner på ejendomme til detailhandlen
Lidl kommer på maven af store danske sportsstjerner
Her har danske virksomheder flest følgere på sociale medier
Massiv satsning skal sende salget på himmelflugt i Søstrene Grene
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops