Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Medarbejder afslører stor private label-satsning i Salling Group





Wednesday den 4 September 2019 kl. 09:56 af: Kristian Holgersen

Snart er Salling Group klar til at lancere et nyt private label-brand med tusindvis af varer. Konkurrent har også planer.

En stor satsning på egne varer er undervejs i Salling Group.

Til næste år skulle koncernen således være klar til at sende en hel ny serie af egne produkter ud i butikkerne under navnet “Salling.”

Nyheden kommer fra Louise Sloth Vinding, som netop har valgt at stoppe som Private Label Brand Manager i Salling Group, hvor hun har været i seks år. På LinkedIn skriver hun:

- Mit sidste gyldne punktum i Salling Group bliver således en ny private label Masterbrand-strategi ved navn 'Salling' - som lanceres næste år - og som kommer til at sætte en ny agenda for private labels, skabe præference og link til gruppen.

- Jeg ser frem til at se de 6.000 produkter på hylderne og lanceringen af Danmarks største dagligvarebrand.

Der kan ske ændringer

Endnu har Salling Group ikke været ude med en officiel udmelding, men BT har fået bekræftet planerne.

- Vi er endnu på et tidligt stadie, og der kan komme ændringer, siger pressemedarbejder Kasper Reggelsen til avisen.

- Men vi arbejder på en ny serie, der vil samle en lang række produkter på tværs af Føtex og Bilka under Salling-navnet med klar reference til vores grundlægger, Herman Salling, og ejere i Salling-fonden, fortsætter han.

Salling Group har allerede en lang række private labels som Levevis, Princip, Budget, Øgo og VRS.

Konkurrent opruster

Alle de store spillere på dagligvaremarkedet har deres egne mærker på hylderne, og lige nu bliver der investeret flittigt på området, skriver Finans.

Det gælder også hos Coop, som gerne vil gerne gøre sine mærker større og opdatere deres design.

- Privat label er vigtigt for os, fordi vi kan give kunderne noget, som de kun kan få hos os, siger informationsdirektør Jens Juul Nielsen til erhvervsmediet.

- Mærkerne har også også den effekt, at det er med til at skærpe konkurrencen over for mærkevarerne, og dermed sikre mere værdi for pengene over for forbrugerne, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Salling Group introducerer 10 nye principper



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD