Medarbejder afslører stor private label-satsning i Salling Group
Snart er Salling Group klar til at lancere et nyt private label-brand med tusindvis af varer. Konkurrent har også planer.
En stor satsning på egne varer er undervejs i Salling Group.
Til næste år skulle koncernen således være klar til at sende en hel ny serie af egne produkter ud i butikkerne under navnet “Salling.”
Nyheden kommer fra Louise Sloth Vinding, som netop har valgt at stoppe som Private Label Brand Manager i Salling Group, hvor hun har været i seks år. På LinkedIn skriver hun:
- Mit sidste gyldne punktum i Salling Group bliver således en ny private label Masterbrand-strategi ved navn 'Salling' - som lanceres næste år - og som kommer til at sætte en ny agenda for private labels, skabe præference og link til gruppen.
- Jeg ser frem til at se de 6.000 produkter på hylderne og lanceringen af Danmarks største dagligvarebrand.
Der kan ske ændringer
Endnu har Salling Group ikke været ude med en officiel udmelding, men BT har fået bekræftet planerne.
- Vi er endnu på et tidligt stadie, og der kan komme ændringer, siger pressemedarbejder Kasper Reggelsen til avisen.
- Men vi arbejder på en ny serie, der vil samle en lang række produkter på tværs af Føtex og Bilka under Salling-navnet med klar reference til vores grundlægger, Herman Salling, og ejere i Salling-fonden, fortsætter han.
Salling Group har allerede en lang række private labels som Levevis, Princip, Budget, Øgo og VRS.
Konkurrent opruster
Alle de store spillere på dagligvaremarkedet har deres egne mærker på hylderne, og lige nu bliver der investeret flittigt på området, skriver Finans.
Det gælder også hos Coop, som gerne vil gerne gøre sine mærker større og opdatere deres design.
- Privat label er vigtigt for os, fordi vi kan give kunderne noget, som de kun kan få hos os, siger informationsdirektør Jens Juul Nielsen til erhvervsmediet.
- Mærkerne har også også den effekt, at det er med til at skærpe konkurrencen over for mærkevarerne, og dermed sikre mere værdi for pengene over for forbrugerne, fortsætter han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter