Lille netsupermarked satser på Kina
Efter en millioninvestering fra kinesisk selskab satser et lille dansk netsupermarked på at sælge dagligvarer til riget i midten.
Et af landets mindre netsupermarkeder, Shobr, satser nu på det kinesiske marked. Det skriver Børsen.
Herhjemme er Shobr endnu ikke lige så stort et brand som eksempelvis konkurrenten Nemlig.com. Men en tocifret millioninvestering fra kinesiske Bohouse åbner nu op for helt nye muligheder.
Fremover vil Shobr sælge dagligvarer til kineserne - blandt andet gennem den Amazon-lignende markedsplads Alibaba.
- Kineserne har sagt til os: Vi kommer med alle de midler, der skal til, siger direktør Lars Munch til Børsen. Han skal fremover stå i spidsen for et nyt selskab, hvor kineserne ejer 50 procent. Hovedkvarteret rykker samtidig til London og Shanghai.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops