Nemlig.com melder sig klar til konkurrence
Salget er stigende hos Nemlig.com, som i øjeblikket ruster sig til øget konkurrence på dagligvaremarkedet.
Konkurrencen på markedet for dagligvarer på nettet er ikke blevet mindre hård den seneste tid. Blandt andet har Coop åbnet et stort supermarked på nettet og lige nu tester Dansk Supermarked et nyt online-koncept.
Men hos Nemlig.com føler man sig rustet til at følge med udviklingen og har endda styrket salget, skriver Finans.
- For det samlede marked er det godt, at der kommer flere aktører til og dermed øger interessen for onlinehandel. De seneste seks måneder gav en vækst i omsætningen på 30 pct. hos os. Det er sikret gennem både nye kunder og øget salg til eksisterende, siger adm. direktør i Nemlig.com, Stefan Plenge, til Finans.
Investeringer giver underskud
Over for Finans.dk understreger direktøren desuden, at virksomhedens mange investeringer lige nu har en negativ effekt på bundlinjen. Som Detailfolk kunne fortælle i december, så kom Nemlig.com da også ud af sidste regnskabsår med et minus på 60 mio. kroner.
- Dagligvarer på nettet er fremtiden, og derfor investerer vi massivt i alle områder af forretningen. Hvis vi ville, kunne vi blive overskudsgivende med vores nuværende volumen. Dette vil dog kræve, at vi sænkede vores investeringstempo, men det er med vores ambitionsniveau ikke den rigtige strategi på den lange bane, sagde Stefan Plenge dengang i en pressemeddelelse.
- Ejerkredsen bag har derfor sikret et solidt kapitalgrundlag til at kunne føre selv store drømme ud i virkeligheden til gavn for vores kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere, hvilket er helt fantastisk, fortsatte han.
LÆS OGSÅ: Nemlig.com vil overtage pakke-kunder fra PostNord
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops