Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nemlig.com har fortsat stort underskud

Foto: Nemlig.com



Monday den 19 December 2016 kl. 09:03 af: Lise Møller Schilder

Vækst i omsætningen betyder ikke, at Nemlig.com kan vise sorte tal på bundlinjen. Men det er heller ikke meningen, oplyser direktøren.

Det går stille og roligt fremad for netsupermarkedet Nemlig.com, som dog stadig viser store, røde tal i deres årsregnskab for 2015/2016.

Resultatet efter skat ender på minus 60 millioner kroner, viser årsrapporten. Det er dog en forbedring fra sidste år, hvor bundlinjen lød på minus 93 millioner kroner.

Det ser derfor ud til, at det stadig er svært at tjene penge på at være et netsupermarked i Danmark. Nemlig.com er dog så heldig, at Bestseller-rigmanden Anders Holch Povlsen tror på virksomheden. Han skød tidligere i år 100 millioner kroner i firmaet.

Overskud er ikke målet lige nu

Stifter og administrerende direktør i Nemlig.com, Stefan Plenge, forsvarer da også underskuddet med, at Nemlig.com har valgt en dyr investeringsstrategi, som på sigt skal give pote.

- Dagligvarer på nettet er fremtiden, og derfor investerer vi massivt i alle områder af forretningen. Hvis vi ville, kunne vi blive overskudsgivende med vores nuværende volumen. Dette vil dog kræve, at vi sænkede vores investeringstempo, men det er med vores ambitionsniveau ikke den rigtige strategi på den lange bane, siger Stefan Plenge og fortsætter:

- Ejerkredsen bag har derfor sikret et solidt kapitalgrundlag til at kunne føre selv store drømme ud i virkeligheden til gavn for vores kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere, hvilket er helt fantastisk.

Omsætningen vokser

I en pressemeddelelse fra Nemlig.com fremgår det desuden, at virksomheden omsatte for 888 millioner kroner eksklusiv moms i regnskabsåret 2015/2016. Det er ifølge virksomheden en stigning på 27 procent.

- Flere og flere danskere efterspørger dagligvarer på nettet, og vi får hver eneste dag nye kunder ind i vores digitale dagligvareunivers. Vi har selvfølgelig en ambition om at komme ud til endnu flere forbrugere og fortsætte væksten i omsætningen, og det skal vores nye e- handelsplatform i 2017 blandt andet danne afsættet for, siger Stefan Plenge.

Den nye e-handelsplatform lanceres i starten af 2017, som et personaliseret brugerunivers. På nuværende tidspunkt har lidt over halvdelen af Danmarks befolkning mulighed for at bestille dagligvarer på Nemlig.com, oplyser virksomheden.

LÆS OGSÅ: Holch Povlsen overtager aktiemajoriteten i Nemlig.com



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD