Dansk Supermarked gør nyt strategisk opkøb
Med et nyt opkøb går Dansk Supermarked ind på markedet for måltidskasser. Konkurrerende koncern følger snart trop.
Måltidskasser er blevet populære blandt danske forbrugere. Og nu har Dansk Supermarked Group været på opkøb hos nordjyske Skagenfood, som er en etableret spiller på det lukrative marked.
Det skriver koncernen i en pressemeddelelse.
For Dansk Supermarked Group er der tale om en strategisk investering, lyder meldingen fra den administrerende direktør, Per Bank.
- Vi ser et stort vækstpotentiale for måltidskasser og convenience-løsninger, der gør hverdagen nemmere for danskerne. Skagenfood er en meget veldrevet virksomhed med tårnhøj kvalitet og stærke værdier, der skal føres videre, udtaler han i pressemeddelelsen.
- Det ønsker vi at gøre i fællesskab, og vi er overbeviste om, at vi gennem vores investering sammen kan forløse det store potentiale, der er i virksomheden og markedet, fortsætter han.
Ifølge Fødevarewatch køber Dansk Supermarked 80 procent af forretningen, mens Skagenfood beholder de sidste 20 procent.
Giver muskler til Skagenfood
De to grundlæggere af Skagenfood, ægteparret Betina Kühn og Peter Bagge-Nielsen, vil stadig stå i spidsen for den daglige drift. Men med Dansk Supermarked Group i ryggen, kan de nå ud til endnu flere kunder.
- Vi er stolte af den udvikling og de mål, vi har nået med Skagenfood. Men vi har klare ambitioner om at løfte virksomheden yderligere. Skal vi lykkes med det i den målestok, vi ønsker, kræver det en stærk partner, siger Betine Kühn i pressemeddelelsen.
- Vi har fundet det helt rette match med Dansk Supermarked Group, der kan være med til at udvikle Skagenfood, og det glæder vi os enormt meget til, fortsætter hun.
Skagenfood begyndte i 2001 med at tilbyde frisk fisk direkte fra kutterne i Nordjylland og har siden udvidet forretningen med måltidskasser.
Konkurrent vil også sælge måltidskasser
Dansk Supermarked er ikke den eneste dagligvarekoncern, som er tiltrukket af måltidskasser. Snart melder Coop sig også på banen, skriver Børsen. Her er planen at gøre måltidskasser til en del af sortimentet i netsupermarkedet Coop Mad.
- Jeg kommer ikke til at løfte sløret for en lanceringsdato nu, men det bliver tidligst muligt i andet halvår, siger Morten Viktor til avisen, Han er direktør for Coop Mad.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops