Lars Larsen Group glæder sig over skatteudgifter
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Den store investeringslyst giver milliarder i kassen hos Lars Larsen Group, hvor topchefen ikke vil ærgre sig over selskabsskatten.
Torsdag formiddag har Lars Larsen Group gjort status for regnskabsåret 2020/21, som endte med at blive en af de helt store årgange.
Den samlede omsætning steg til 39,1 milliarder kroner, mens overskuddet før skat lyder på 6,5 milliarder kroner. Så højt har niveauet aldrig været før.
- Det seneste regnskabsår har været en dynamisk periode, hvor det for os har været afgørende at holde fokus på at kunne omstille os hurtigt uden at miste fokus på målet om at skabe værdi på lang sigt, siger Jesper Lund i en pressemeddelelse. Han er adm. direktør og præsident i Lars Larsen Group.
Medvind for økonomien betyder også ekstra indbetalinger til skat. I år har Lars Larsen Group afsat 1,3 milliarder kroner, hvilket svarer til en skatteprocent på 20,6. Men det påvirker ikke humøret hos Jesper Lund.
- Den samlede udgift til skat er steget, fordi det går godt, så det er der bestemt ingen grund til at ærgre sig over, siger han og fortsætter:
- Tværtimod er der grund til at glæde sig over, at Lars Larsen Group bidrager markant til fælleskassen i de lande, hvor vi er til stede. Det er blandt andet i form af selskabsskat, men også i form af skattebetalinger fra vores medarbejdere samt afgifter og moms.
Har valgt den offensive vej
Året har budt på en række større investeringer i Lars Larsen Group, som har overtaget ejerskabet af Sofacompany, Sängjätten, Sengetid.dk, Theca, Melex og 41 procent af virksomheden Formuepleje.
Samtidig har koncernen investeret 2,6 milliarder kroner i driften af koncernens øvrige virksomheder. At gå offensivt til værks er en bevidst strategi, lyder det fra topchefen.
- Det er en grundværdi i Lars Larsen Group, at vi ønsker at skabe vækst og udvikling i samfundet. Derfor har vi heller ikke sparet os til et større overskud. Tværtimod har vi investeret mere end nogensinde før til gavn for både Lars Larsen Group og det omgivende samfund, siger Jesper Lund.
Jysk trækker læsset
Det er stadig boligkæden Jysk, der genererer den største del af overskuddet med en indtjening før skat på 4,5 milliarder kroner.
Indtjeningen i de øvrige selskaber, som er ejet af Lars Larsen Group, er steget markant fra 64 millioner kroner til 393 millioner kroner, mens overskuddet af Lars Larsen Groups investeringsaktiviteter er steget fra 449 millioner kroner til 1,6 milliarder kroner.
LÆS OGSÅ: Jysk ansætter erfaren profil som direktør for afgørende område
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Wolt bejler til butikker med i nyt leveringskoncept
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende