Selvforkælelse sætter ekstra fart på væksten i Jysk Danmark
Imponerede vækst i de danske Jysk-butikker. Forbrugernes reaktion på coronakrisen spiller ind, lyder forklaringen.
Med en stigning i salget på 310 millioner kroner er det naturligvis en tilfreds landechef, som nu kan gøre status for det netop overståede regnskabsår i Jysk Danmark.
Helt præcist rammer omsætningen for 3,5 milliarder kroner for 2020/21, og det er en stigning på 9,8 procent i forhold til året før. Det skriver Jysk i en pressemeddelelse.
Undervejs var alle butikkerne lukkede i 10 uger på grund af coronarestriktionerne, og endnu værre var det for kædens mindre citybutikker, som ligger i shoppingcentre og derfor lå underdrejet i 16 uger.
- Jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet, når man tænker på, hvor mange uger vores butikker har været lukket. Det har været en turbulent tid, og jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke alle vores medarbejdere, som har gjort det fantastisk, siger landechef i Jysk Danmark, Bo V. Andersen.
Han fremhæver en kendt tendens under coronakrisen, hvor forbrugerne har gjort lidt mere ud af deres boliger end sædvanligt.
- Vi har kunnet mærke, at danskerne har forkælet sig selv med lidt dyrere varer som møbler og madrasser, og specielt i månederne omkring de udbetalte feriepenge har vi haft nogle gode måneder i butikkerne, siger Bo V. Andersen.
Vækst i Jysk Danmark i 2020/21
- Jysk Danmark omsatte i finansåret 2020/21 for 3,5 milliarder kroner. Det er en fremgang på 310 millioner kroner og svarer til 9,8 procent i forhold til det forrige finansår.
- Antallet af medarbejdere er vokset fra 1160 til 1410.
- Med åbningen af to nye butikker i Aabybro og Hadsten er der nu 110 Jysk-butikker i Danmark.
Kilde: Jysk Danmark
LÆS OGSÅ: Det store navneskifte i Tyskland giver Jysk-direktør gåsehud
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops