Kvickly er havnet i shitstorm om køn
Klassiske kønsroller er måske den mest brugte stereotyp i reklamebranchen. Men der er åbenbart en grænse, og den har Kvickly fundet.
Hvis det står til Kvickly, så skal mor stå i køkkenet i efterårsferien, mens far skal sidde med vennerne og drikke øl. Sådan ser det i hvert fald ud, hvis man åbner kædens tilbudsavis.
Begge aktiviteter lyder hyggelige og potentielt sjove, men sat i en kønnet kontekst virker de lige lovligt gammeldags. Det mener flere mennesker på de sociale medier, hvilket har betydet, at Kvickly er rendt ind i en regulær shitstorm.
- Jeg ved faktisk ikke, hvad de havde forestillet sig. At kvinder bare vil stå i køkkenet og bage kager dagen lang, mens manden sidder og drikker sig i hegnet i mørk øl?, siger Alexander Grandt, som er folketingskandidat for Socialdemokratiet i Odense, til Jyllands-Posten.
Han har kritiseret reklamen i en Twitter-opdatering. Og han er langt fra den eneste. Derfor har Coop også valgt at beklage reklamen.
- Det er en helt klar misforståelse. Den reklame skulle aldrig have være bragt, og det er ikke Kvicklys holdning. Kvickly vil være den moderne families indkøbssted, og det stemmer den reklame ikke overens med, siger Coops informationsdirektør, Jens Juul Nielsen, til Jyllands-Posten.
LÆS OGSÅ: Nu kan butikker købe shitstorm-forsikring
Læs hele artiklen på Jyllands-PostenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops