Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Forbrugere truer butikker med shitstorms

Foto: detailfolk.dk



Monday den 23 May 2016 kl. 14:30 - Kilde: Politiken

Mange butikker oplever, at sure kunder truer med at starte shitstorms. En ny undersøgelse kortlægger problemet.

En del forbrugere er efterhånden blevet klar over, at de har en betydelig magt over butikkerne, som de kan udøve ved at brokke sig på Trustpilot og de sociale medier. Det viser en undersøgelse, som Megafon har foretaget for Politiken.

15 procent af de adspurgte forbrugere svarede, at de en eller flere gange har advaret en udbyder af varer eller services om, at de vil skrive en dårlig anmeldelse, hvis de ikke får bedre betjening. Men det overrasker ikke Dansk Erhverv, der organiserer danske handlende.

- Jeg tror desværre, at det er ret almindeligt, at kunderne truer med dårlig omtale. Det er, hvad vi hører, siger markedschef for handel i Dansk Erhverv Lone Rasmussen til Politiken.

Hun forklarer yderligere, at organisationen for nyligt har holdt et arrangement, hvor man har oplyst om shitstorms og dårlig omtale på de sociale medier, da mange mindre erhvervsdrivende ikke har tid til at bruge al deres tid på at holde øje med de sociale medier.

Alle kan ikke starte shitstorms

Det er dog ikke alle sure kunder, som bare kan starte en shitstorm. Men kontakt via Facebook er engang imellem den eneste måde, hvorpå man som kunde kan få erstatning fra en virksomhed. Det forklarer vicedirektør i Forbrugerrådet Tænk, Vagn Jelsøe.

- Der skal man kunne noget særligt, så man skal nok ikke overvurdere shitstorms som våben. Men mindre kan gøre det: Vi hører da om forbrugere, der har ringet og skrevet uden held, men når de så har skrevet på virksomhedens facebookside, så har de fået den erstatning, de havde krav på, siger vicedirektøren til Politiken.

LÆS OGSÅ: Nu kan butikker købe shitstorm-forsikring

Læs hele artiklen på Politiken


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD