Kaffekæde taber på svære corona-måneder
For andet regnskabsår i træk er coronakrisen med til at dræne bundlinjen hos en af landets større kaffekæder.
Mens de sidste spor af coronakrisen efterhånden er helt væk i hverdagen, så spøger den stadig i virksomhedernes årsregnskaber.
Et eksempel er den københavnske kaffekæde Riccos Kaffe, som netop har fremlagt et underskud på 554.000 kroner for 2021.
Selvom der er tale om mere end en halvering i forhold til underskuddet for 2020, hvor coronakrisen begyndte, så betegner ledelsen årets resultat for utilfredsstillende.
- Udbruddet af Covid-19 virusset har haft væsentligt indflydelse på selskabets omsætning og resultat i regnskabsåret, idet flere serveringssteder har været helt lukkede, mens andre udelukkende har kunnet servere take-away, skriver ledelsen i årsrapporten.
Fra i år forventer Riccos Kaffe at opnå et plus på driften.
- Investorer og ejerkreds er indforstået med at stille den nødvendige likviditet til rådighed for selskabets drift, skriver ledelsen.
Riccos Kaffe har i alt 16 kaffebarer i og omkring København.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops