Fredag bød på en bundrekord for Power: Vi kan ikke være gladere
Selvom der fredag morgen nærmest var tomt foran butikkerne, så kan topchefen for Power se tilbage på en god Black Friday-kampagne.
Da butikkerne i elektronikkæden Power åbnede i fredags, var det næsten som en helt normal dag. Medarbejderne skulle ikke håndtere et sammenrend af mennesker og hvad Black Friday ellers plejer at byde på af udfordringer.
Omsætningen på selve Black Friday endte da også med at blive den laveste nogensinde, lyder det fra Power i en pressemeddelelse.
Til gengæld kan den administrerende direktør - Jesper Boysen - glæde sig over den absolut største handelsuge nogensinde i kæden. I forhold til sidste år er der tale om en vækst på mere end 200 procent.
Det er resultatet af en bevidst strategi. På grund af coronakrisen har Power, ligesom resten af detailhandlen, været nødsaget til at skrue ned for den sædvanlige Black Friday-kampagne for at undgå store forsamlinger.
- Det er lykkes for os at få danskerne ned i vores butikker og handle online gennem hele ugen, siger Jesper Boysen og fortsætter:
- Sikkerhed er i år vores førsteprioritet, så vi har spredt de ekstraordinære gode Black Friday-tilbud ud over ugens dage. Det har danskerne taget godt imod. Vi har aldrig omsat for så lidt på en Black Friday – men vi får den største handelsuge nogensinde, og kunderne har været i stand til at handle trygt i alle vores butikker. Det har været en fantastisk uge, og vi kan ikke være gladere.
LÆS OGSÅ: Power droppet af kriseramt ikon: Topchefen fatter det ikke
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter