Power droppet af kriseramt ikon: Topchefen fatter det ikke
Høretelefoner og andre produkter fra B&O forsvinder nu fra hylderne i Power-varehusene. Foto: B&O.
Kriseramte B&O vil ikke længere have produkter på hylderne i elektronikkæden Power, hvor topchefen virker paf.
Bang & Olufsen har valgt at stoppe samarbejdet med elektronikkæden Power, som efterhånden er nået op på at have 17 varehuse. Det skriver Finans.
Topchefen for Power - Jesper Boysen - forstår ikke beslutningen. Ifølge ham er salget af produkter fra B&O gået frem med 40 procent i år.
- Jeg fatter det ikke. Det er ubegribeligt, at man ikke tænker mere kommercielt. Det er en hæderkronet dansk virksomhed, som sætter sig ned med en spand over hovedet, siger Jesper Boysen til Finans.
Tidligere på sommeren kom det desuden frem, at Bang & Olufsen havde mistet muligheden for at sælge produkter gennem de amerikanske Apple-butikker. I den forbindelse udtalte topchef Kristian Teär til Berlingske, at man fokuserede på at indgå aftaler med andre store spillere.
Kæmpe underskud
I det forskudte årsregnskab for 2019/20 tabte Bang & Olufsen 29 procent af omsætningen, som endte på lige over to milliarder kroner, mens underskuddet efter et frit fald lander ender på 576 millioner efter skat.
Alligevel forventer Kristian Teär, at det indeværende regnskabsår bliver et skridt på vejen mod en mere indbringende forretning.
- Den 1. juli gennemførte vi en kapitaludvidelse, som vil gøre os i stand til at komme gennem COVID-19-krisen og fortsætte med at eksekvere på den strategi, vi præsenterede i april, har han udtalt i en kommentar til årsregnskabet.
- Med vores nye strategi er vores mål at løse nogle af de fundamentale problemer i vores kerneforretning og sikre, at vi igen bliver lønsomme. Men vi anerkender, at det vil blive et udfordrende år, da vi fortsætter med at eksekvere på vores nye strategi midt i den usikkerhed, der er forbundet med COVID-19, fortsatte han.
LÆS OGSÅ: Amerikansk gigant fjerner B&O fra butikkerne
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter