Facebook-storm: Flere tusind kunder reagerer på Føtex-reklame
Massevis af kunder brokker sig over "belastende” Føtex-reklame med en talende boksehandske i hovedrollen.
I august gik Føtex for alvor ind i kampen mod discountbutikkerne og satte et større millionbeløb af til at sænke priserne på en lang række varer.
Fremstødet har også fået sin helt egen reklamekampagne med en snøvlende boksehandske i hovedrollen, som skal give priserne “føtæsk.”
Men ikke alle kunderne tager lige godt imod den idé på de sociale medier, hvor reklamen blandt andet bliver kaldt “belastende” og “møgirriterende”.
- Det er simpelthen den VÆRSTE og MEST BELASTENDE reklame I nogensinde har lavet, jeg får simpelthen tæsk indvendigt når jeg hører/ser den, skriver en kunde i et opslag på Føtex’ Facebookside. Det har i skrivende stund har fået næsten 2.000 likes og affødt over 1000 kommentarer.
Har også fans
Reklamerne møder dog ikke kun modstand - der er også kunder, som godt kan lide boksehandsken og dens problemer med at udtale ord helt korrekt. Gruppen af tilhængere ser endda ud til at fylde mere og mere.
- Hej Føtex Lige lidt opbakning også. Jeg syntes jeres nye reklamer er monster seje Jeg ligger ned af grin, skriver en bruger blandt andet i et opslag.
Hos Føtex har man da heller ikke planer om at ændre i reklamerne.
- Nej, det har vi ikke. Humor er en meget individuel ting, og selvom det selvfølgelig gør indtryk, når nogen fortæller, at de ikke bryder sig om reklamen, hører vi også fra mange, der kan lide reklamerne og vores boksehandske, skriver marketingdirektør i Føtex, Karin Helene Sommer, i en mail til Ekstra Bladet.
Et modspil til discountbutikkerne
Anledningen til reklamerne er markante prisnedsættelser hos dagligvarekæden, som på den måde vil kapre kunder fra det store antal discountbutikker i landet.
- Der er tale om en helt regulær prisinvestering, hvor vi sænker priserne varigt. Der er ikke tale om kortvarige tilbud eller kampagnepriser, sagde direktør i Føtex, Thor Jørgensen, tidligere på året i en pressemeddelelse.
I løbet af efteråret vil priserne på mere end 2000 hverdagsvarer blive sænket. Satsningen blev afsløret få uger efter, den konkurrerende dagligvarekæde Meny lancerede deres priskoncept Discount Match.
LÆS OGSÅ: Ny udvikling i discountkrigen: Føtex sænker priserne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Succesfulde iværksættere ramt af uvant modgang
Stor kæde blev 20 butikker rigere i maj
Boligkæde med kronisk røde tal på bundlinjen taber igen millioner
Mangeårig direktør stopper hos stor koncern
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Succesfulde iværksættere ramt af uvant modgang
Stor kæde blev 20 butikker rigere i maj
Boligkæde med kronisk røde tal på bundlinjen taber igen millioner
Mangeårig direktør stopper hos stor koncern
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops