Facebook-storm: Flere tusind kunder reagerer på Føtex-reklame
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Massevis af kunder brokker sig over "belastende” Føtex-reklame med en talende boksehandske i hovedrollen.
I august gik Føtex for alvor ind i kampen mod discountbutikkerne og satte et større millionbeløb af til at sænke priserne på en lang række varer.
Fremstødet har også fået sin helt egen reklamekampagne med en snøvlende boksehandske i hovedrollen, som skal give priserne “føtæsk.”
Men ikke alle kunderne tager lige godt imod den idé på de sociale medier, hvor reklamen blandt andet bliver kaldt “belastende” og “møgirriterende”.
- Det er simpelthen den VÆRSTE og MEST BELASTENDE reklame I nogensinde har lavet, jeg får simpelthen tæsk indvendigt når jeg hører/ser den, skriver en kunde i et opslag på Føtex’ Facebookside. Det har i skrivende stund har fået næsten 2.000 likes og affødt over 1000 kommentarer.
Har også fans
Reklamerne møder dog ikke kun modstand - der er også kunder, som godt kan lide boksehandsken og dens problemer med at udtale ord helt korrekt. Gruppen af tilhængere ser endda ud til at fylde mere og mere.
- Hej Føtex Lige lidt opbakning også. Jeg syntes jeres nye reklamer er monster seje Jeg ligger ned af grin, skriver en bruger blandt andet i et opslag.
Hos Føtex har man da heller ikke planer om at ændre i reklamerne.
- Nej, det har vi ikke. Humor er en meget individuel ting, og selvom det selvfølgelig gør indtryk, når nogen fortæller, at de ikke bryder sig om reklamen, hører vi også fra mange, der kan lide reklamerne og vores boksehandske, skriver marketingdirektør i Føtex, Karin Helene Sommer, i en mail til Ekstra Bladet.
Et modspil til discountbutikkerne
Anledningen til reklamerne er markante prisnedsættelser hos dagligvarekæden, som på den måde vil kapre kunder fra det store antal discountbutikker i landet.
- Der er tale om en helt regulær prisinvestering, hvor vi sænker priserne varigt. Der er ikke tale om kortvarige tilbud eller kampagnepriser, sagde direktør i Føtex, Thor Jørgensen, tidligere på året i en pressemeddelelse.
I løbet af efteråret vil priserne på mere end 2000 hverdagsvarer blive sænket. Satsningen blev afsløret få uger efter, den konkurrerende dagligvarekæde Meny lancerede deres priskoncept Discount Match.
LÆS OGSÅ: Ny udvikling i discountkrigen: Føtex sænker priserne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Sportmaster er solgt videre til en ejer med ekspansiv agenda
Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Historisk måling: Danske forbrugere er helt nede i kulkælderen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Hvordan tror du Black Friday ender i 2021 sammenlignet med sidste år?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende